محمد سعید چُلی: پ.ک.ک شکست‌ناپذیر است

محمد سعید که از سال ١٩٨٠ با مبارزات پ.ک.ک آشناست خاطرنشان کرد که انقلاب روژاوا با پارادایم پ.ک.ک به ثمر نشسته است و افزود:"رهبر آپو و پ.ک.ک موفق شدند تاریکی را به روشنایی مبدل کنند."

محمد سعید اظهار کرد که جنبش پ.ب.ک که کمک‌های بزرگی به جامعه کوردستان نموده است امروز با حملات گسترده‌ای مواجه شده است و افزود:"جنبش پ.ک.ک از روزی که مبارزه را آغاز کرده تاکنون با حملات وحشیانه روبرو بوده است. خواستند به فکر و ایدئولوژی پ.ک.ک ضربه وارد کنند اما موفق نشدند. پ.ک.ک تمامی حملات را خنثی کرده و به پیروزی دست می‌یابد."

محمد سعید چُلی اهل شهر عاموده روژاوای کوردستان در گفتگو با خبرگزاری فرات در مورد چگونگی آشنایی با جنبش آزادیبخش کوردستان و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سخن می‌گوید.

محمد سعید یادآور شد که اولین بار در دمشق با جنبش آزادیبخش کوردستان آشنا شد و افزود:"سال ١٩٨١ در مورد گروهی به نام «دانشجوها» سخن گفته می‌شد. به دمشق آمده بودند. وقتی به دمشق رفتم دیدم که کتاب و مقاله را از زبان ترکی به کوردی ترجمه کرده‌اند. من گفتم که این کار چه کسی است. گفتند که آپویی‌ها این کار را کرده‌اند. تعدادی از آنان در عاموده فعالیت می‌کردند. من آنان را شناختم. اینگونه بود که من هوالان را دیدم و آنها را شناختم. با آنها به دیدار خانواده‌ها رفتم و به خلق شناساندم، هوال صبری، کمال، هوگر و بسیاری از رفقای دیگر بودند. وقتی آنها را شناختم در فعالیت‌ها جای گرفتم.

'حرف و عمل پ.ک.ک یکی بود'

پیشتر بارزانی و حزب آنان وجود داشت. اگر چه در مورد کوردبودن و کوردستان حرف می‌زدند اما در عمل چیزی نمی‌کردند. پ.ک.ک اما حرف و عملش یکی بود. در هر زمینه‌ای این موضوع را به اثبات رساند. موضع، زندگی و جنبش پ.ک.ک برای ما مایه آموزش بود. ما خود را در فکر و ایدئولوژی آنها دیدیم."

محمد سعید خاطرنشان کرد که پس از آنکه پ.ک.ک کنگره تأسیس خود را برگزار کرد رسانه‌های جهان تصاویر رهبر آپو را منتشر کردند و در این مورد افزود:"در جریان فعالیت‌ها بود که روزی یکی از هوالان به من گفت مایل هستید شما را نزد رهبری بفرستیم؟ ملاقات با رهبری برای من یک آرزو بود. ما با هم از عاموده به قامشلو رفتیم. از آنجا با اتوبوس به دمشق رفتیم. ما به چند خانه متفاوت رفتیم. آنجا خانه خلق وجود داشت. گفتند که رهبری به این خانه می‌آید. روی صندلی چوبی نشسته بودم. پشتم بشدت درد می‌کرد. وقتی رهبری آمدند من درد خود را فراموش کردم. در مورد جنگ در باکور کوردستان، آواره شدن خلق، وضعیت کوردها، جنبش آزادی چگونه به لبنان رسید و موضع افراد مختلف با رهبری صحبت کردم."

'مثل این بود که انسان به سرچشمه روشنایی دست یافته باشد'

محمد سعید خاطرنشان کرد که آشنایی با پ.ک.ک زندگی وی را کاملا متحول کرد و گفت:"پ.ک.ک یک فکر، ایدئولوژی و زندگی نوینی بود. مثل این بود که از تاریکی به روشنایی پا می‌گذاری. ما امروز هم با فکر و فلسفه رهبر آپو زندگی می‌کنیم. پس از آنکه بازگشتم مردم می‌گفتند که تو به مکه رفته‌ای. ما در این مورد برای همه خلق صحبت کردیم. آنها هم خواستند رهبر آپو را ببینند. پ.ک.ک غنای سیاسی و فرهنگی جامعه کورد را به همه نشان داد."

'این جنبش شکست‌ناپذیر است'

محمد سعید چُلی یادآور سد که انقلاب روژاوا در سال ٢٠١١ با پارادایم پ.ک.ک به ثمر نشسته است و در ادامه افزود:"افکار و ایده‌های رهبر آپو ما را به امروز رساند. خلق روژااو هیچ گاه از قهرمانی و فداکاری خود پا پس نگذاشت، اما آنچه زمینه انقلاب را هموار کرد پ.ک.ک و ایده‌های رهبر آپو بودند. اگر پ.ک.ک و پارادایم رهبر آپو نمی‌بود، ما به امروز نمی‌رسیدیم. از روزی که پ.ک.ک ظهور کرده تا به امروز حملات ددمنشانه علیه آن ادامه داشته است. خواستند به فکر و ایدئولوژی آن ضربه وارد کنند اما نتیجه‌ای کسب نکردند. پ.ک.ک تمامی حملات را خنثی کرده و به پیروزی دست می‌یابد."