مجلس نظامی منبج: جبهه برخودان را گسترش می‌دهیم

نیروهای دفاعی منبج اعلام کردند که در صورت هرگونه حمله رژیم متجاوز ترک جبهه نبرد گسترش می‌یابد و از خلق‌های شمال و شرق سوریه دعوت به عمل آوردند کنار رزمندگان خویش جای گیرند.

فرماندهی کل مجلس نظامی منبج، فرماندهی کل جیش الثوار، فرماندهی کل مجلس نظامی باب و فرماندهی کل نیروهای جبهه‌الأکراد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند هرگونه حمله‌ به مردم شمال و شرق سوریه با پاسخ کوبنده و قاطع آنان روبرو خواهد شد.

محمد مصطفی (أبو عادل) فرماندهی کل مجلس نظامی منبج با حضور در مرکز فرماندهی مجلس منبج بیانیه را قرائت کرد.

در بیانیه آمده است:"ما جنگ‌طلب نیستیم، اما اگر خلقمان هدف هرگونه حمله‌ای واقع گردد، نیروهایمان به سمبل قهرمانی و مقاومت بدل می‌شوند. رجزخوانی‌های رژیم ترک علیه شهرهای منبج، تل‌رفعت و کوبانی از ٢٣ می ادامه دارند. این تهدیدات در چارچوب برنامه دولت ترکیه برای اشغال مناطق دیگری از خاک سوریه، مبدل کردن ساکنان آن به تُرک و تغییر دمگرافی و قتل‌عام اتنیکی می‌باشند."

بیانیه می‌افزاید که رژیم اشغالگر ترک درصدد است تا با بهانه نقض توافقنامه سال ٢٠١٩ نظام دمکراتیک شمال و شرق سوریه را هدف حمله قرار داده، سوریه را تجزیه کند و از چاره‌یابی سیاسی بحران سوریه جلوگیری نماید.

بیانیه با یادآوری اینکه متعاقب آزادسازی منبج از لوث تبهکاران داعش روستاهای این منطقه روزانه هدف حملات توپخانه‌ای رژیم ترک قرار داشته‌اند و در این حملات ده‌ها شهروند و نظامی جانباخته‌ و صدها باب منزل، مسجد، دبستان و مراکز خدماتی ویران شده‌اند.

بیانیه می‌افزاید تهدیدهای ترکیه در خصوص حمله به شمال و شرق سوریه مبارزه علیه داعش را تضعیف کرده است و هدف ترکیه نیز احیای داعش در منطقه می‌باشد.

در ادامه بیانیه آمده است:"ما سعی می‌کنیم که از حمالت جلوگیری کنیم، اما درصورت هرگونه حمله پاسخی قاطع خواهیم داد. پاسخ ما برخودانی قهرمانانه خواهد بود. ما به درازای سال‌های گذشته نیروهایمان و تدارکات نظامی خود را افزایش داده‌ایم. امروز نیروی دفاعی بزرگی داریم. ما جبهه برخودان را گسترش می‌دهیم و حمله ترکیه را متوقف خواهیم کرد."

در پایان بیانیه از آحاد طیف‌ها و ساکنان شمال و شرق سوریه درخواست شده است که با مسئولیت‌پذیری در مقابل توطئه‌های دشمنان اتحاد خود را مستحکم کنند.