عملیات بروسکا جزیره به پایان رسید

نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند که عملیات بروسکا جزیره به پایان رسیده است و از کشته شدن ١٥٤ داعشی خبر دادند.

مرکز ارتباطات و مطبوعات نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه ای از پایان این عملیات و آغاز مرحله جدیدی از عملیات امنیتی خبر داد. در این بیانیه آمده است: در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ با مشارکت نیروهای امنیت داخلی شملا-شرق سوریه و ائتلاف بین المللی، عملیات بروسکا جزیره برای تصرف هسته های گروه تروریستی داعش در مناطق بیابانی، مناطق غیرنظامی انجام خواهد شد. این عملیات به مدت ۸روز به طول انجامید.این عملیات در ۵۵ روستا، روستاهای هول، تیل حمس و تیل برک و برخی نقاط در ۳ شهر و مناطق وسیع از مرز سوریه و عراق انجام شد که نتایج قابل توجه و برخی واقعیت های عملی به دست آمد که به شرح زیر است:

طبق الزامات کوتاه مدت قرار بود این عملیات در نوامبر سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل حملات دولت ترکیه و درگیری نیروهای ما با این حملات به تاخیر افتاد. این سازمان تروریستی از حملات اخیر به عنوان یک فرصت استفاده کرد و تلاش کرد فعالیت های خود را در مناطق بیابانی نزدیک مرز سوریه و عراق در مناطق مسکونی به ویژه در هول، تیل حمس و تیل برک توسعه دهد. بسیاری از مواد منفجره آماده شده بود، سلاح ها و مهمات بزرگ برای آماده سازی برای حملات تروریستی ذخیره شده بود. نیروهای ما قبلاً سلاح های زیادی از آنها گرفته و آنها را شکست داده اند. هسته های این سازمان تروریستی مواد منفجره ای مشابه حمله ژانویه ۲۰۲۲ که به زندان صناعی حمله کردند و درب زندان را منفجر کردند، اما نیروهای عملیات بروسکا جزیره  ٣ تبهکار را که در زمینه پشتیبانی لجستیکی و تهیه مواد منفجره برای گروه های داعش برای حمله به زندان سینا دست داشتند را ، دستگیر کردند. آنها در هول و تل حمص پنهان شدند. هسته های این سازمان در حال برنامه ریزی حملات زیادی برای هدف قرار دادن قامشلو و حسکه در جشن های کریسمس و سال نو بودند.

اما در عملیات بروسکا جزیره  ضربه ناگهانی به آنها وارد شد و حملات احتمالی شکست خوردە و بسیاری از طراحان دستگیر شدند و عملیات در شرایط امن برگزار شد. همزمان با دستگیری هسته های این سازمان تروریستی، نیروهای عملیاتی، بسیاری از تبهکاران را که در اقدامات مجرمانە شرکت داشتند، از ساکنان منطقه و بزرگان آن دستگیر کردند. الزامات بلند مدت عمليات بروسکا جزیره مانند ادامه نبرد نظامي است كه نيروهاي ما در مقابل هستههاي سازمان تروريستي داعش انجام ميدادندو در چارچوب برنامه طبق مقتضيات انجام شد. عملیات در مناطق هول، تیل حمص و تیل برک به دلیل تلاش برخی هسته های تروریستی برای باج گیری از ساکنان برای تحمیل ایدئولوژی تندرو خود به آنها و جذب اعضای جدید از طریق پیام و سخنرانی است.