عملیات تلافی‌جویانه ق.س.د: ٢٣ ارتشی ترکیه از پای درآمدند/ هیچ حمله‌ای بی‌پاسخ نمی‌ماند

نیروهای سوریه دمکراتیك که سعی در خویشتنداری در برابر تجاوزات ترکیه داشتند سه عملیات ویژه علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام داده‌اند.

مرکز مطبوعات نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) ضمن انتشار یک ویدئو اعلام کرد از حق دفاع مشروع استفاده کردند و ٢٣ ارتشی ترکیه را در مرزهای مجاور مردین از پای درآوردند.

ق.س.د اعلام کرد در عملیات ویژه نیروهای آن در مردین، ٢٣ نظامی اشغالگر ترکیه کشته و دو تن زخمی شدند. مردین استانی در شمال کوردستان و درون جغرافیای سیاسی ترکیه است. ق.س.د در گذشته درون مرزهای سوریه به حملات ترکیه پاسخ می‌داد ولی اکنون از حق دفاع مشروع استفاده کرده است.

مرکز خبررسانی ق.س.د اعلام کرد این عملیات در پاسخ به حملات ترکیه به شمال شرق سوریه بود که جان هفت غیرنظامی از جمله دو کودک را گرفت و هفده تن دیگر که ده کودک و سه زن در میانشان بودند را زخمی کرد.

نیروهای سوریه دمکراتیك می‌گوید انتقام خون پاک شهیدان را از ارتش ترکیه که از مرزهای مجاور شهر مردین اقدام به بمباران مناطق غیرنظامی شمال و شرق سوریه می‌کرد گرفته است.

طبق اطلاعیه ق.س.د در عملیات اول، یک خودروی زرهی هدف قرار گرفت که منجر به کشته شدن ٧ نظامی ارتش اشغالگر ترکیه، مجروح شدن دو نظامی و انهدام خودروی زرهی شد.

در عملیات دوم یک خودروی زرهی دیگر هدف قرار گرفت. در نتیجه ١٠ نظامی اشغالگر کشته و یک خودروی زرهی منهدم شد.

در سومین عملیات هم دوباره یک خودروی زرهی هدف شلیک قرار گرفت و ۶ سرنشین نظامی آن کشته شدند.

ق.س.د می‌گوید در عملیات نیروهایش در مجموع ٢٣ نظامی اشغالگر ترکیه کشته و حداقل دو تن زخمی شده‌اند.

نیروهای سوریه دمکراتیك هشدار داده که ‌هیچ حمله و تجاوزی از سوی ارتش ترکیه بی‌پاسخ نخواهد ماند.