مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد انقلاب روژاوا

روز گذشته از کوبانی تا قامشلو و حلب صحنه جشن و پایکوبی خلق‌ها به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب ١٩ جولای روژاوا بود.

دهمین سالگرد انقلاب نوزدهم ژوئیه دیروز در اقصی نقاط روژاوا و سایر نواحی شمال و شرق سوریه طی مراسمی جشن گرفته شد. سخنرانان تأکید کردند هرگونه حمله‌ای با دفاع سرسختانه مواجه خواهد شد.

کوبانی قلعه مقاومت روژاوا از جمله مراکز برگزاری این جشن بود. محمد شاهین، رئیس مشترک خودمدیریتی منطقه فرات در سخنرانی خود گفت انقلاب روژاوا با ایدەهای رهبر آپو و در سایه خون هزاران شهید رقم خورد. او گفت ما از دستاوردهایمان محفاظت خواهیم کرد و نقشه‌های فاشیسم را برهم می‌زنیم.

فوزا یوسف از مسئولان حزب اتحاد دمکراتیك نیز ضمن تبریک سالگرد انقلاب روژاوا به مردم چهار بخش کوردستان، گفت که بجای بردگی، ما از آزادی و خواهری و برادری خلق‌ها دفاع کردیم و با هم یک زندگی پرافتخار را در تاریخ نوشتیم. انقلاب روژاوا علاوه بر کوردها متعلق به تمامی مردمان بین‌النهرین است.

مراسم قامشلو هم در استادیوم دوازدهم مارس این شهر و با شرکت تنوعات فرهنگی برگزار شد. پس از سخنرانی‌ها، حاضرین در جشن به رقص و پایکوبی پرداختند.

در سایر نواحی شمال و شرق سوریه از جمله منطقه شهبا که محل سکونت کوردهای آواره عفرینی است نیز این مراسم برگزار شد.

همچنین در محلات عمدتا کردنشین حلب، کوردها گردهم آمدند و دست به راهپیمایی زدند. در گردهمایی پایانی نیز پیام‌های سیاسی خود را رساندند.