مراسم پرهیبت گرامیداشت روز ١ نوامبر در کوبانی

به مناسبت ١ نوامبر، روز جهانی همبستگی با کوبانی مراسم باشکوهی در شهر کوبانی برگزار شد.

صدها نفر از ساکنان کوبانی عصر امروز در میدان زن آزاد گردهم آمدند و با شعار «با روحیه ١ نوامبر مقاومت و مبارزه علیه اشغالگری و وحشیگری را ادامه می‌دهیم» راه پیمایی کردند. قبل از برگزاری راهپیمایی هیئت اداره خودگردان دمکراتیک رقا پیامی را به مناسبت روز جهانی کوبانی قرائت کردند.

رحاب الأناف ریاست مشترک شورای موسسان رقا بیانیه را قرائت کرد. در بیانیه آمده است:"زمانی که اراده خلق‌ها متحد شد، این روز به عنوان روز همبستگی با کوبانی نامگذاری شد. با این روحیه‌ی والا زمانیکه برخی افراد می‌گفتند 'کوبانی سقوط می‌کند' کوبانی سقوط نکرد و برای همه محرز شد که در سایه اراده و مقاومت جوانان مناطق جداگانه سوریه در صفوف ی.پ.گ و ی.پ.ژ و با همکاری مبارزان اینترناسیونالیست از سراسر جهان در مقابل هیچ احدی سر تسلیم فرود نمی‌آورد."

بیانیه می‌افزاید که در سایه مقاومت کوبانی شهرهای گری سپی، منبج، رقا، طبقا و دیرالزور آزاد شدند.

بیانیه به تهدیدهای رژیم ترک علیه کوبانی اشاره کرده و می‌گوید:"هر حمله‌ای به کوبانی، حمله به تمام جغرافیای سوریه، جوامع مدنی و جامعه بین‌الملل و تمامی دولت‌هاست. بویژه اینکه دولت‌های ذیربط در امور سوریه، دَیندار مقاومت کوبانی هستند که از جنایات وحشیانه و ضدانسانی جلوگیری به عمل آوردند."

سپس شرکت کنندگان از میدان زن آزاد بسوی میدان شهید عگید حرکت کردند و شعارهایی در مورد اهمیت روز جهانی همبستگی با کوبانی سر دادند.

با رسیدن شهروندان به میدان شهید عگید، میتینگ روز ١ نوامبر آغاز گردید. مصطفی ایتو رئیس مشترک مجلس اداری کانتون کوبانی در سخنانی این روز را به شهیدان و تمامی طیف‌های شمال و شرق سوریه تبریک گفت.

مصطفی ایتو گفت:"وقتی ما از ١ نوامبر سخن می‌گوییم، مناسبت‌های ١۵ آگوست و ١٩ ژوئیه در خاطر ما زنده می‌شوند. مقاومت خلق‌های آزادیخواه در خاک مقدس کوبانی را مجسم می‌کنیم که در این شهر کوچک به تمامی جهانیان نشان داد که قلعه مقاومت است."

شیح محمد نور الزیب رئیس مشترک مجلس اداری رقا در سخنانی ضمن تربیک روز ١ نوامبر به عموم خلق کوبانی گفت:"از اینجا بود که پیروزی‌های پیاپی رقم خوردند. از رقا تا طبقا و باغوز آخرین سنگر داعش به کنترل آزادیخواهان درآمدند. ما به عنوان خلق‌های سوریه در مقابل دشمنان بشریت متحد هستیم."

فلک یوسف عضو شورای اجرایی کنگره ستار در سخنانی گفت:"انقلابی که به عنوان انقلاب زنان شناخته شد تا امروز هم در سایه مقاومت و مبارزه زنان ادامه دارد."

فلک یوسف خاطرنشان کرد که شهر کوبانی و مناطق شـال و شرق سوریه با مقاومت در برابر مزدوران داعش و رژیم اشغالگر ترک به سمبل زندگی مبدل شده‌اند.

پس از سخنرانی فلک یوسف هنرمندان مراد حمزه ترانه‌های عربی و کوردی را برای شرکت کنندگان اجرا کرد و شهروندان با رقص و پایکوبی روز جهانی کوبانی را گرامی داشتند.