مراسم یادبود چیاگر قهرمان در شهبا

هزاران نفر در شهبا برای گرامیداشت گریلای نیروهای مدافع خلق چیاگر قهرمان تجمع کردند.

مراسم یادبود گریلای نیروهای مدافع خلق چیاگر قهرمان (عبدالله هامو) در اردوگاه  برخودان در منطقه فافین وابسته به شهبا برگزار شد.

هزاران نفر در مراسم بزرگداشتی که به پیشاهنگی شورای خانواده شهدا برای چیاگر قهرمان که در 13 آگوست 2021 در منطقه گاره به شهادت رسید، شرکت کردند.

محمد وَلو یکی از مجریان شورای خانواده شهدا، در این مراسم که با یک دقیقه سکوت آغاز شد سخنرانی کرد. محمد وَلو با توجه به فداکاری‌های شهدا گفت: " بدون شهدا ما امروز اینجا نبودیم. ما هرگز نباید خون شهدای خود را فراموش کنیم." وَلو همچنین اظهار کرد: "ما همیشه باید برای صیانت از مبارزه آنها مبارزه کنیم."

گلِ محمدعضو کنگره استار اعلام کرد که مردم باید در برابر توطئه‌ها هوشیار باشند و افزود: "دشمن می خواهد تمام کوردستان را اشغال کند. ما باید در برابر حملاتی که قصد نابودی مردم ما را دارد هوشیار باشیم." وی گفت: "هر یک از ما باید بازیها و برنامه‌های دشمن را به خوبی بشناسیم."

گل محمد با محکوم کردن همدستی حزب دموکرات کوردستان با دولت اشغالگر ترکیه اظهار کرد که حزب دموکرات کوردستان به مردم کورد خیانت کرده است.

عارف شیخو به نمایندگی از اداره خودگردان عفرین با اشاره به اینکه کوردستان مرکز تمدن‌ها است و گفت که دشمن در تلاش است تا میراث تمدن در کوردستان را از بین ببرد.

پس از پایان سخنرانی‌ها امینه باکیر عضو کمیته آموزش و پرورش جامعه دموکراتیک، اطلاعات هویتی شهید را قرائت و گواهی شهادت را به خانواده وی تحویل داد.

مراسم بزرگداشت پس از سخنرانی نبو مامو پسرعموی شهید چیاگر که به نمایندگی از خانواده شهید چیاگر قهرمان سخن گفت به پایان رسید.