میتینگ قامشلو: اشغالگران و خائنان را درهم می‌شکنیم

در میتینگ قامشلو اعلام شد که رژیم ترک و همکاران آن موجودیت کوردها را هدف قرار داده‌اند و تأکید شد:"اشغالگران و خائنان را درهم می‌شکنیم."

هزاران نفر از شهروندان کانتون‌های قامشلو و حسکه در محکومیت حملات مشترک نابودگرانه رژیم اشغالگر ترک و پ.د.ک به مناطق حفاظتی میدیا روز گذشته راهپیمایی باشکوهی را با شعار «با عزم خلق‌ها و گریلا اشغالگران و خائنان را منکوب می‌کنیم» برگزار شد.

راهپیمایی پس از آنکه به میدان شهیدان ١٢ مارس رسید به میتینگ تبدیل شد. فوزا یوسف عضو شورای ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در سخنانی گفت:"پیام شما رسید."

'می‌خواهند کوردهای برده، بی‌هویت و بی‌شرافت باقی بمانند'

فوزا یوسف اظهار کرد که دشمنان موجودیت و هویت ما را هدف حمله قرار داده‌اند و هر نقطه‌ای از میهن‌مان را به آتش می‌کشند. در کوهستان‌های کوردستان، شنگال و روژاوا به کوردهای آزاد حمله‌ور شده و می‌خواهند کوردهای برده، بی‌هویت و بی‌شرافت باقی بمانند. می‌خواهند توافقنامه سایکس -پیکو و لوزان را تمدید کرده و کوردهای بی‌اراده را برای محافظت خود به کار گیرند."

فوزا یوسف با اشاره به حملات گفت:"با کمک پ.د.ک به کوردها حمله می‌کنند. با حمله به شنگال می‌خواهند روژاوا را محاصره کنند و اراده خلق کورد را در هم بشکنند."

'همه باید در اعتراض به نقشه‌های پست موضع خود را اشکار کنند'

فوزا یوسف خاطرنشان کرد که خلق کوردستان در برهه‌ای سخت قرار گرفته و افزود:"نبرد مرگ و زندگیست. یا ما با مقاومت به پیروزی می‌رسیم یا اینکه همه قتل‌عام می‌شویم. همه باید در اعتراض به نقشه‌های پست موضع خود را آشکار کنند. رویدادهای شنگال نتیجه توافقی کثیف میان رژیم ترک، حکومت کاظمی و گردانندگان پ.د.ک است. هدف نابودی خلق شنگال است."

'خلق کورد با مدیریت امور خویش به خائنان و خودفروشان فرصت عرض اندام نمی‌دهد'

فوزا یوسف افزود:"پیام ما به نمایندگی از تمامی شماست. خلق کورد و خلق مزوپوتامیا، شمال و شرق سوریه اجازه نخواهند داد این پیمان توطئه‌آمیز به نتیجه برسد. ما اجازه نمی‌دهیم که خائنان دهه ١٩٩٠ به پیروزی دست یابند. نمی‌گذاریم در مقابل اراده خلق کورد به پیروزی دست یابند. خلق کورد با اداره امور خود به خائنان اجازه نمی‌دهد عرض اندام کنند."

فوزا یوسف در پایان تأکید کرد که خائنان و خودفروشان در میان خلق کورد رسوا شده‌اند و نوکری برای اشغالگران دستاوردی برای آنان نخواهد داشت.