نجم‌الدین ملا عمر: لازم است جنوب کوردستان مسئولیت‌های خود را در اعتراض به حمله ارتش ترک انجام دهد

نجم‌الدین ملا عمر سکوت حکومت بغداد و جنوب کوردستان را در مقابل حملات مداوم ارتش اشغالگر ترک علیه مناطق حفاظتی مدیا محکوم کرده و از حکومت اقلیم کوردستان درخواست نمود که مانع از ادامه تجاوزهای دولت ترک شود.

ارتش اشغالگر ترک از روز گذشته از زمین و آسمان حملات خود را از آسمان و زمین به مناطق حفاطتی میدیا آغاز کرده است. هواپیماهای ارتش ترک نیز از زمین و آسمان مناطق آواشین و زاپ را  در جنوب کوردستان بمباران می‌کنند.

نجم‌الدین ملا عمر دبیرکل حزب کمونیست کوردستان در این باره اظهار داشت: دولت‌های برخوردار از ذهنیت شوونیستی بر اساس قتل، جنگ و ایجاد اختلاف سیاستهای خود را شکل می‌دهند. برای نمونه رژیم ترکیه مانع از صلح و دمکراسی است، حقوق خلق کورد را نمی‌پذیرد و مانع از استقرار دمکراسی و صلح است. ملا عمر در این باره اظهار داشت که این نخستین بار نیست که دولت ترک مناطق حفاظتی میدیا را هدف قرار می‌دهد.

در خصوص اهداف دولت اشغالگر ترک در منطاق حفاظتی میدیا، نجم‌الدین ملا عمر اعلام کرد که دولت ترک تلاش می‌کند تا از طریق حملات اشغالگرانه خود، تفکرات فاشیستی را در منطقه گسترش دهد.

دبیرکل حزب کمونیست کوردستان سکوت حکومت بغداد و اقلیم کوردستان را در خصوص جرایم و حملات مداوم ارتش ترک در مناطق حفاظتی میدیا و جنوب کوردستان مورد انتقاد قرار داده و در این باره افزود: حملات دولت ترک علیه مناطق حفاظتی میدیا با تصویب و پذیرش بغداد انجام گرفته است. زیرا حکومت بغداد نمی‌خواهد که حقوق و حاکمیت کورد به رسمیت شناخته شود. ملا عمر تایید نمود که هر چهار کشور اشغالگر کردستان به توافق رسیده‌اند تا علیه کورد در هر چهار بخش کوردستان متحد شوند.

نجم‌الدین ملا عمر در بخش دیگری از سخنان خود از حکومت اقلیم کوردستان درخواست نمود که موضع محکمی را علیه جرایم و اقدامات مداوم دولت ترک علیه مناطق حفاظتی میدیا بگیرد. اقدامات برهم زننده و نقض قوانین از سوی دولت ترک تاثیرات منفی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر حکومت اقلیم کوردستان می‌گذارد. باید حکومت اقلیم کوردستان به خوبی بر این نکته واقف باشد که دولت ترک هیچگاه نمی‌تواند برای کورد دوست باشد. به همین دلیل دولت اقلیم جنوب کوردستان باید وظایف و مسئولیتهای خود را انجام داده و در مقابل حملات دولت ترک در جنوب کوردستان موضع بگیرد.

نجم‌الدین ملا عمر دبیرکل حزب کمونیست کوردستان در خاتمه سخنان خود از تمامی نیروهای کورد که خواهان دمکراسی هستند درخواست نمود که برای صلح و کسب حقوق خود مبارزه کنند و منافع خلق کورد و مسئله کوردستان را فراسوی منافع تنگ حزبی خود قرار دهند، همچنین از احزاب کوردی درخواست نمود که مسائل روی داده را به خوبی تحلیل کرده و دیالوگ و مذاکرات میان گروهی را گسترش داده و از نیروهای کوردی حمایت کنند.

منبع: ANHA