نوروز احمد: ما قدرتمان رااز مردممان می‌گیریم

نوروز احمد عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیك اعلام کرد که برای آزادسازی نواحی اشغالی از چنگ حکومت ترکیه مبارزات خود را افزایش خواهند داد. او همچنین گفت ما قدرتمان تا از مردممان می‌گیریم

ما قدرتمان رااز مردممان می‌گیریم.

 هفت سال پیش در چنین روزی بود که نیروهای سوریه دمکراتیك موسوم به قسد اعلام موجودیت کرد. این نیروها شامل تمامی تنوعات هویتی منطقه هستند که از سراسر کرانەهای شرقی رود فرات و محدوده خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در برابر تجاوز نیروهای بیگانه دفاع می‌کنند.

 نیروهای سوریە دمکراتیک متشکل از زنان و مردان پایبند به ارزش‌های دمکراسی، عدالت و آزادی ژستند کە  علیه تروریسم جهانی می‌جنگد.

 نوروز احمد از اعضای شورای فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیك در گفتگویی با خبرگزاری هاوار درباره علت بنیان‌گذاری نیروهای سوریە دمکراتیک، به افزایش میزان داوطلبان مبارزه در صفوف ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ به دنبال مقاومت کوبانی و شنگال عنوان کرد و یادآور شد یگان‌های مدافع خلق در آن جنگ‌ها رشادت بزرگی از خود نشان داده بودند.

 او میزان مشارکت خلق‌های منطقه پس از آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش را روزافزون بیان کرد و گفت خودمدیریتی منطقه یک مدل برادری خلق‌ها و همزیستی است و همزمان با تکوین ملت دمکراتیك دیدیم که به چتری برای اجماع همه تنوعات هویتی نیاز داریم.

 عضو فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیك نقش یگان‌های مدافع خلق در شکل‌گیری این نیرو را برجسته دانست و اشاره کرد که این نیروها شهرهای متعددی ماندن منبج، دیرالزور، طبقا و رقا را از چنگ داعش آزاد کردند.

 نوروز به ترکیب کورد، عرب، مسیحیان و سایر نیروهای مبارز بومی در میان صفوف نیروهای سوریە دمکراتیک پرداختە و گفت ما کتمان نمی‌کنیم که پیروزی‌های در برابر داعش با کمک ائتلاف بین‌المللی به دست آمدند اما نقش اصلی را نیروهای ما بر عهده داشتند.

نوروز احمد در مورد هزاران تبه‌کار داعش و دهها هزار نفر خانواده‌های آنان که در کمپ‌های تحت نظارت بسر می‌برند گفت به دنبال راه حلی برای خانواده‌های زندانیان داعش می‌گردند.

 عضو فرماندهی نیروهای سوریە دمکراتیک در عین حال حملات پهبادی ترکیه به مبارزان و فرماندهان در منطقه برای مرعوب‌سازی مردم بومی خواند و آنرا ناشی از واکنش آنکارا به ضعیف شدن داعش دانست.