نوروز احمد: مردم ما باید علیه خیانت و اشغالگری، مبارزه را گسترش دهند

نوروز احمد، عضو شورای اجرایی کانتون عفرین، مردم منطقه را به مبارزه علیه خیانت و اشغالگری فرا خواند. نوروز احمد گفت که مقاومت گریلاها اشغالگری را شکست می‌دهد.

شورای کانتون عفرین به منظور محکوم کردن حملات اشغالگرانه دولت ترک به جنوب کوردستان، بمباران اردوگاه پناهجویان شهید رستم جودی در مخمور و همکاری پ.د.ک با اشغالگران و همچنین احترام به مقاومت گریلاها، با شعار «راهپیمایی شرف علیه اشغالگری و خیانت» راهپیمایی برگزار کرد.

هزاران نفر از ساکنان کورد، عرب و ترکمن منطقه عفرین در جاده بین عفرین و اردوگاه مقاومت برای حمایت از راهپیمایی شرف جمع شدند.

شرکت کنندگان پرچم‌های مجلس خانواده‌های شهدا، کنگره استار، اتحادیه زنان آزاد، تصاویر شهدای مقاومت، مقاومت هفتانین و گاره را برافراشتند. همچنین بنرهایی با عنوان "دوران اردوغان فاشیست به سر رسیده است" ، "حقیقت هرگز پایمال نمی‌شود تا زمانی که مردم آن را دنبال و مطالبه می‌کنند" و "کشتارهای ترکیه علیه کوردها را متوقف کنید" حمل می‌کردند.

این راهپیمایی با شعارهای استقبال از مقاومت ه.پ.گ در کوه‌های کوردستان و دعوت از پ.د.ک برای عدم پشتیبانی از ارتش ترک آغاز شد.

این راهپیمایی در محوطه بیرونی اردوگاه به یک تجمع تبدیل شد، در آنجا شرکت کنندگان یک دقیقه سکوت کردند، پس از آن محمد ویسی، عضو شورای کانتون شهبا، گفت: "مقاومت تاریخی گریلاها‌ها در برابر حملات اشغالگرانه ترک ضربه‌ای به سیاست‌های فاشیستی اردوغان است که هنگام حمله به گاره و هفتانین برای او نوشته شد."

ویسی از مردم خواست که به عقاید و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان اعتماد کنند و سطح مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگری را بالا ببرند.

پس از آن، نوروز احمد، عضو شورای اجرایی کانتون عفرین با اشاره به سیاست‌های دولت ترکیه، گفت: دولت ترک تلاش می‌کند مشکلات داخلی خود را از طریق حمله به کوه‌های کوردستان سرپوش بگذارد، به خاطر همین، به هفتانین و قبل از آن به گاره و اکنون به کوه‌های کوردستان حمله می‌کند.

نوروز احمد همچنین گفت: امروز می‌بینیم که پ.د.ک دست در دست دشمنان علیه کوردها نسل‌کشی انجام داده است و اطلاعات مبارزان آزادی در آواشین، زاپ، متینا و اردوگاه مخمور را به اشغالگران می‌دهد.

نوروز اظهار داشت که اردوغان می‌خواست با اشغال عفرین تا شمال و شرق سوریه، کوه‌های کوردستان و موصل در عراق، حکومت امپراتوری عثمانی را احیا کند.

نوروز احمد سیاست‌های پ.د.ک را محکوم کرد و گفت: "اقدامات پ.د.ک که از اشغالگری ترکیه حمایت می‌کند، مانند اقداماتی است که داعش برای ترکیه در شمال و شرق سوریه، شنگال و عفرین  انجام داده است."

نوروز احمد در پایان با دعوت از مردم برای افزایش سطح مقاومت خود در برابر حملات و برنامه‌های اشغالگرانه ارتش ترک، خاطر نشان ساخت که این طرح با مقاومت ساکنان اردوگاه مخمور و گریلاها مانند گاره و هفتانین شکست خواهد خورد.

این تجمع با شعارهای سلام بر مقاومت گریلاها به پایان رسید.