نوری محمود: حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ با امکانات ناتو به نیروهای سوریه دمکراتیک حمله می‌کند

نوری محمود، سخنگوی ی.پ.گ طی گفتگویی با خبرگزاری فرات در رابطه با حملات دولت ترک به باشور کوردستان، شمال-شرق سوریه اظهار داشت که حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ در ترکیه استراتژی جهادیستی را ایجاد کرده و از این طریق، علیه شهروندان اروپایی دست به شانتاژ می‌زند.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق (ی.پ.گ) در رابطه با حملات دولت ترک به مناطق باشور کوردستان، شنگال و شهبا در روزهای اخیر با خبرگزاری فرات نیوز گفتگو کرد.

نوری محمود در ابتدای این گفتگو خاطرنشان ساخت که در روژآوا و شمال-شرق سوریه با رهبری خلق کورد گامی بلند برداشته شده است و در این باره افزود:"با پیشاهنگی کوردها خلق‌های منطقه به نقش خود عمل کردند و پروژه‌ی دمکراتیک ایجاد نمودند که مرحله تازه‌ای برای خلق‌های منطقه است. دولت ترکیه که بر اساس شوونیسم و نژادپرستی ایجاد شده است، همیشه هویت، موجودیت و فرهنگ خلق کورد را تهدیدی علیه خود دیده است، به همین دلیل به عفرین، شهبا، تل تمر، عین عیسی و شنگال که مدل روژاوا را برای خود اساس قرار داده‌اند، حمله می‌کند. ذهنیت و تفکر اسلام سیاسی که حکومت آ.ک.پ در سال‌های اخیر بر اساس آن رفتار می‌کند، با فاشیسم م.ه.پ یکی شده و بر این اساس سیاستی ایجاد کردند که به زیان خلق‌های منطقه، ترکیه و نیروهای بین‌المللی است. این‌ حکومت پایبند هیچ کدام از معیارها، توافق‌ها و قوانین نیست. اردوغان و باخچلی تلاش می‌کنند تا دیکتاتوری را حاکم کنند."

با استفاده از امکانات ناتو ارتشی از تبهکاران تشکیل داده‌اند

نوری محمود در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه گفت؛"ارتش ترکیه از اتحادیه اروپا و ناتو پشتیبانی و همکاری دریافت می‌کند. ترکیه از این امکانات علیه خلق‌های منطقه که می‌خواهند به صورت شرافتمندانه، آزاد و دمکراتیک زندگی کنند، استفاده می‌کند. دولت ترکیه از نیروهای بین‌المللی در این رابطه سوء استفاده می‌کند."

نوری محمود اعلام کرد، حاکمیت ترکیه تنها برای منافع خود سیاست‌ورزی می‌کند. وی گفت:"برای انجام این کار نیز در پی ایجاد ارتشی متفاوت است. این ارتش، ارتش تبهکاران است که با استفاده از امکانات ناتو ایجاد شده است. با استفاده از امکانات ناتو از جبهه النصره و القاعده و اخوان المسلمین پشتیبانی می‌کند. حتی در افغانستان نیز انسان‌ها را از بین می‌برند. ترکیه با استفاده از این سیاست، نه فقط در ترکیه بلکه دموگرافی سرتاسر منطقه را تغییر می‌دهد."

نوری محمود در رابطه با سکوت نیروهای ضامن آتش بس در مقابل حملات ترکیه گفت:"با ضمانت روسیه و ایالات متحده‌ی آمریکا فرصت بزرگی در اختیار حکومت ترکیه قرار داده شده است. علیرغم آنکه ایالات متحده آمریکا بارها اعلام کرده است که نیروهای سوریه دموکراتیک در جنگ علیه داعش متحد آنها هستند، اما ترکیه به این نیروها حمله می‌کند. همچنین علیرغم آنکه روسیه و آمریکا که عضو ائتلاف علیه داعش هستند، بارها به جهانیان نشان دادند که با ق.س.د در رابطه هستند، اما می‌بینیم که حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ با استفاده از امکانات ناتو به ق.س.د حمله می‌کند. ایالات متحده آمریکا، روسیه و کشورهای عضو ائتلاف، همچنین اعضای ناتو در مقابل حملات ترکیه سکوت کرده‌اند. حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ در ترکیه استراتژی جهادی ایجاد کرده و از کشورهای اروپایی اخاذی می‌کنند. ضعف حکومت‌های اروپایی، آمریکا و آسیایی سبب می‌شود تا در مقابل حکومت ترکیه سکوت کنند و از قوانین خود پیروی نکرده و در مقابل ترکیه حتی به پیمان‌ها و توافق های خود نیز عمل نمی‌کنند.

ترکیه علیه ناتو است و ارتش ناتو را در اختیار اخوان‌المسلمین و داعش و القاعده قرار داده است. حضور آمریکا و روسیه در منطقه به نفع دولت‌هاست. روسیه و آمریکا در توافقنامه‌هایی شرکت کرده‌اند، بر اساس بندهای ۱، ۲ و ۳  این توافقنامه‌ها دولت ترکیه باید به تعهداتش عمل کند. اما می‌بینیم که ترکیه از حریم هوایی روژاوا - شمال و شرق سوریه استفاده کرده و با جنگنده‌هایش حمله می‌کند. همانطور که می‌دانیم تکنولوژی هوایی ترکیه و همچنین جنگنده‌هایش بر اساس تکنولوژی ناتو است. ترکیه همچنین به سازماندهی تبهکاران داعش و القاعده می‌پردازد. قبلاً اردوغان خود این ارتش را ارتش محمد معرفی کرده بود و گفته بود با آنها رابطه‌ای ندارند اما اردوغان امروز آشکارا از این گروه‌ها استفاده می‌کند. فرصتی که اردوغان در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهد، فرصت ناتو، اروپا و آمریکا است. اردوغان با استفاده از دولت بودن ترکیه چنین ارتشی درست کرده است و از شعارهای اسلام و اسلام سیاسی که به دور از اسلام حقیقی است، استفاده می‌کند. اینگونه این گروه‌ها را تشکیل داده و به وسیله آنها حملاتش را انجام می‌دهد. اما آمریکا و روسیه و کشورهای اروپایی سکوت کرده و به دلیل ضعف آنها، ترکیه نیز حملات خود را متوقف نمی‌کند.

ما از طرف دیگر اعلام می‌کنیم که آمریکا و روسیه باید بر اساس بندهایی که میان ق.س.د و ترکیه پذیرفته شده است، عمل کنند و ترکیه را متوقف کنند. باید حملات دولت ترکیه که هر روز در مقابل چشم جهانیان به منطقه انجام می‌شود را متوقف کنند. آمریکا و روسیه بر اساس ضمانتی که انجام داده‌اند عمل نمی‌کنند و در این رابطه سکوت کرده‌اند."

نوری محمد اظهار کرد، "هر دو کشور آمریکا و روسیه به عنوان ضامن آتش‌بس با چنین رویکردی در حقیقت جایگاه خویش را تضعیف کرده‌اند" و افزود:"شهادت سه زن در کوبانی، شهادت فرمانده‌ی ما در تل تمر، حملات به شنگال و همچنین حملات در مسیر آلیفرو نشان می‌دهند که اینها همه حملات نظامی هستند که از هم جدا نمی‌باشند و همه با استفاده از نام ناتو انجام می‌شوند. دولت ترکیه همه این حملات را با نام ناتو انجام می‌دهد. اما این‌ها همه بر خلاف معیارهای ناتو هستند. کسانی که در کوبانی شهید شدند، سه زن غیر نظامی بودند. در عین عیسی کودکان شهید شدند، در زرگان و در تل تمر نیز حملات همگی علیه غیرنظامی‌ها انجام می‌شود."

سخنگوی ی.پ.گ نوری محمود در ادامه گفت پس از نابودی داعش و پایان حضور نظامی آن در سوریه باید راه حلی سیاسی برای وضعیت سوریه پیدا می‌شد. وی گفت:"علیرغم مذاکرات و دیدارها در ژنو، آستانه و سوچی اما تاکنون راه حلی پیدا نشده است. ما می‌بینیم که حل مسئله سوریه در سال‌های اخیر از دست مردم سوریه خارج شده و اکنون به دست حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ افتاده است. گروه‌های تبهکار آنها در مناطق اشغال شده با اردوغان دیدار کرده و به افکار عمومی و جامعه‌ی بین‌المللی می‌گویند، 'ما آماده هستیم به لیبی و به ارمنستان برویم و ما آماده‌ایم به هر منطقه جنگی برویم و در آنرا بجنگیم'."

اقدامات ترکیه برای همه خاورمیانه تهدید و خطری بزرگ است

نوری محمود افزود:"در مقابل چشم جهانیان در این منطقه خلافت عثمانی تشکیل می‌شود، به همین دلیل هیچ راه‌حلی پیدا نمی‌شود. در واقع در روژاوا- شمال و شرق سوریه، کورد، عرب، آسوری، چرکس، سریانی و عقاید و دین‌های اسلام، مسیحی، ایزدی همه در کنار هم زندگی می‌کنند.

در میان شهدای ما شهدایی از هر زبان و آیینی وجود دارد. آیا بدون خلق‌های سوریه می‌توان به راه‌حلی دست یافت؟ دولت ترکیه و گروه‌های تبهکار، سوریه را از راه حل و چاره‌یابی دور می‌کنند. باید جوامع بین‌المللی این حقیقت را ببینند."

سخنگوی ی.پ.گ در ادامه گفت، حملات دولت ترکیه نه تنها بر روژاوا و شمال و شرق سوریه تاثیر می‌گذارد، بلکه این حملات بر سایر کشورها نیز تاثیر می‌گذارد. وی در پایان افزود:" این حملات بر مردم این کشورها نیز تاثیر خواهند داشت. اعمال و اقدامات ترکیه نه تنها برای روژاوا و شمال و شرق سوریه تهدید محسوب می‌شود، بلکه تهدیدی بزرگ علیه سرتاسر خاورمیانه است. این مسئله فقط مسئله‌ی شمال و شرق سوریه نیست، بلکه مسئله‌ای بین‌المللی است."