نیروهای دموکراتیک سوریه: تصرف یک انبار تسلیحات داعش

نیروهای سوریە دمکراتیک یک انبار دیگر تسلیحات داعش را تصرف کردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک انبار دیگری از اسلحه و مهمات گروه های داعش را در روستای تیل حمیس کشف و ضبط کردند. مرکز ارتباطات نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک انبار دیگر سلاح و مهمات گروههای داعش را در روستای قیروان از توابع شهرستان تل حمص در کانتون قامشلو  را کشف و ضبط کردە است.

مشروح این اطلاعیه به شرح زیر است:

نیروهای ما، نیروهای سوریه دموکراتیک، به عملیات نظامی علیه هسته های گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف شمال و شرق سوریه ادامه میدهند و انبارها و نقاط مخفی هسته ها را منهدم میکنند و اعضای این هسته ها را دستگیر میکنند.

 در ادامه عملیات امنیتی بروسکا جزیره، نیروهای ما امروز (دوشنبه) یک انبار اسلحه را در روستای قیروان در مجاورت شهر تل حمیص تصرف کردند. در این انبار مقدار زیادی مواد منفجره، مین و مهمات و تعدادی سلاح کشف شد. مواد و تجهیزات توقیف شده توسط نیروهای ما؛ مین هایی برای انفجار آماده شده بود که تروریست ها در طول حملات انتحاری خود از آنها استفاده می کردند. همچنین تعداد زیادی مواد منفجره دست ساز کشف شد که تروریست ها از آنها برای انفجار اماکن عمومی استفاده می کنند.

همچنین مشخص شده است که C-4 توسط تروریست ها در ساخت مواد منفجره استفاده می شود. در این انبار تلفن های همراه برای انفجار بمب از راه دور، مواد منفجره مخصوص برای انفجار خودروها، مقداری مهمات، تعدادی سلاح کلاشینکف، تفنگ نظامی، کیف و سایر ملزومات نظامی وجود داشت.

این دومین بار است که نیروهای ما انبارهای سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی را در روستای قیروان تصرف می کنند. حدود دو ماه پیش نیروهای ما مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره را در همین روستا کشف و ضبط کردند. این نیروها در عملیات بروسکا جزیره ۳ تروریست را در این روستا دستگیر کردند. هر سه تروریست در حمله به زندان منطقە صناعی در شهر حسکه در ابتدای سال گذشته دست داشتند. این حمله توسط نیروهای ما با شکست مواجە شد. از این انبار برای تهیه خودروهای بمب گذاری شده نیز استفاده می شد. تروریست ها در ابتدای حمله به زندان صناعی دو خودروی بمب گذاری شده را در این مکان تهیه کرده بودند و آنها را منفجر کردند.