نیروهای سوریە دمکراتیک: حملات دولت ترک باید متوقف شوند

نیروهای سوریە دمکراتیک اعلام کردند کە دولت ترک در شمال-شرق سوریە دست بە جنایات جنگی زدە و نیروهایی کە در مقابل این تهاجمات مسئولیت دارند، باید مسئولیت‌های خود را بە جا بیاورند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریە دمکراتیک در رابطە با حملات دولت اشغالگر ترک بە مناطق شمال-شرق سوریە بیانیە‌ای را منتشر کرد. در این بیانیە آمدە است:

مناطق مسکونی و ساختمان‌های شهرک زرگان و منطقە شیراوا در جنوب عفرین از صبح امروز از سوی دولت اشغالگر ترک و تبهکاران آن گلولە باران شدەاند و این حملات در حالی ادامە پیدا می‌کنند کە غیر از ساکنان اصلی، آوارگان هم در این مناطق حضور دارند. اشغالگران از ابتدای صبح امروز، بیش از ۳۲۰ گلولە توپ را بە خانەهای غیرنظامی، سازمان‌ها و نهادها در مرکز زرگان با بیش ۷ هزار نفر جمعیت شلیک کردەاند.

در منطقە شیراوا و شهرک تل رفعت اشغالگران، مناطق مختلف این منطقە را با بیش از ۱۴۰ گلولە توپ، هدف قرار دادەاند کە در نتیجە آن آسیبهای فراوانی بە منطقە وارد شدە است. گلولە‌باران کور دولت ترک بە مناطق غیرنظامی، این مناطق را بە مناطق کاملا جنگی تبدیل کردە است. و این اقدامات هم در چارچوب حملە همە جانبە صورت می‌گیرد کە ارتش اشغالگر ترک علیە ساکنان منطقە بە آن دست می‌زند. از این طریق کاملا مشخش می‌شود کە دولت ترک میان اهداف نظامی و مدنی تفاوتی قایل نمی‌شود، و با استفادە از ادوات نظامی و سلاح‌های دوربرد، مناطق غیر نظامی را مورد حملە قرار می‌دهد.

اصرار دولت ترک و انتقال جبهە جنگ بە مناطق غیر نظامی در راستای آوارەکردن و قتل غیر نظامیان، از جملە اهداف کاملا مشهود دولت ترک در دست زدن بە جنایات جنگی است. ما از نهادهای حقوقی بین‌المللی درخواست می‌کنیم کە بە جنایات دولت ترک از سال ۲۰۱۸ بە بعد توجە کردە و آنها را در دادگاە ویژە مورد بررسی قرار بدهند. همچنین از نیروهای حافظ صلح می‌خواهیم کە با در نظر گرتن تدابیر میدانی، مانع از حملە اشغالگری ترک و قتل‌عام خلقمان شوند.