نیروهای سوریه دمکراتیک: ١٧۵ تبهکار کشته شدند، زندان به کنترل نیروهایمان درآمد، پاکسازی را آغاز کردیم

ق.س.د اعلام کرد که در درگیری‌های سه روز حسکه ١٧۴ تبهکار داعش از پای درآمده‌اند، تمام زندان به کنترل نیروهای امنیتی درآمده است و علیه هسته‌های مخفی دعش در مناطق حسکه، رقا و دیرالزور عملیات پاکسازی با مشارکت ١٠ هزار شروان آغاز شده است.

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در مورد آخرین وضعیت جنگ علیه تبهکاران داعش در حسکه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه فرماندهی ق.س.د آمده است:

زندان صناعی نه تنها برای منطقه، بلکه خطرناکترین زندان برای امنیت سراسر جهان است

"افکار عمومی خوب می‌دانند که حملات و تهدیدهای رژیم ترک علیه مناطق ما با شدت هر چه تمام ادامه دارند. همچنانکه اطلاع دارید پهبادهای تهاجمی رژیم ترک ۶ جوان را در کوبانی به شهادت رسانده بودند. سپس حملات دولت ترک به ساکنان روستاهای عین‌عیسی، زرگان و تل‌تمر افزایش یافتند. نیروهای ما در مقابل این حملات مقاومتی پیروزمندانه نشان دادند و هم از خلقمان و هم از روستاها و شهریمان در مقبال حملات اشغالگرانه محافظت کردند. در شرایطی که نیروهای ما در خطوط تماس با مناطق اشغالی در حال مقاومت هستند، تبهکاران داعش حمله‌ای گسترده به را به زندان صناعی در حسکه به انجام رساندند. این زندان، بزرگترین زندان منطقه است که تبهکاران داعش در آن نگهداری می‌شوند. این زندان نه تنها برای ساکنان منطقه، بلکه خطرناک‌ترین زندان برای سراسر جهان است.

٢٠٠ تبهکار انتحاری از سریکانی، تل‌ ابیض و عراق در این حمله جای گرفتند

بر اساس اعترافات برخی از تبهکاران مهاجم که دستگیر شده‌اند، گفته می‌شود که در این حملات حداقل ٢٠٠ تبهکار انتحاری جای گرفته‌اند و برخی از این تبهکاران از سریکانی و تل ابیض و برخی هم از سمت عراق به منطقه وارد شده‌اند و این تبهکاران در محله غویران مستقر شده‌اند. پس از تدارکات ۶ ماهه، روز ٢٠ ژانویه ساعت حوالی ١٩:٣٠، با خودروهای بمب‌گذاری شده به زندان حمله کرده‌اند. تبهکاران همزمان با حمله به زندان، به کارمندان زندان از جمله کارمندان بهداشت، آشپز‌ها و امنیت حمله کرده و درصدد فرار بوده‌اند. در خصوص این کارمندان هنوز اطلاعات شفافی به دست نیاورده‌ایم. تلاش اغلب تبهکاران برای فرار با شکست مواجه شده است، اما برخی از تبهکاران توانستند خود را به دانشکده اقتصاد در جنب زندان برسانند. اما نیروهای ما اطراف زندان و منطقه به کنترل خود درآوردند. اما جنگ اساسی با هسته‌های تبهکاران که خارج از زندان بودند روی داد. هم در محله غویران شرقی و هم در محله ظهور غربی و هم در منطقه پانوراما درگیری‌هایی سخت روی دادند و تاکنون نیز اغلب این هسته‌های مهاجم تسویه شده‌اند. همچنین در محله غویران برخی از سنگرهای مخفی آنان و سلاح‌های سنگین همچون دوشکا ضبط شده‌اند.

زندان تحت کنترل نیروهای ما قرار دارد

در نتیجه اکنون این زندان تحت کنترل نیروهای ما قرار دارد و تدابیر لازم اخذ شده‌اند و تلاشهای آنان برای فرار کاملا شکست خورده است. از سوی دیگر نیروهای ما در تلاش هستند تا کنترل داخل زندان را به تمامی بدست بگیرند. اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که هنوز ٢ یا ٣ هسته آنان در محله غویران باقی مانده‌اند و بر این اساس عملیات ما در محله غویران ادامه دارد.

کشته شدن ١٧۵ مزدور در جنگ سه روزه

در جنگ‌های ٢-٣ روز گذشته بیش از ١۵٠ تبهکار مهاجم و ١۵ مزدور که درصدد فرار از زندان بودند و با نیروهای ما روبرو شدند کشته شدند. در مجموع ١٧٠ مزدور کشته شده‌اند.

شهادت ٢٧ شروان

در جنگ ٣ روزه ٢٧ شروان ما در نهایت قهرمانی به شهادت رسیدند.

آغاز عملیات پاکسازی با شرکت ١٠ هزار شروان

اکنون وضعیت تحت کنترل قرار گرفته و ما عملیاتی گسترده را با شرکت ١٠ هزار شروان ق.س.د و نیروهای امنیت داخلی با هدف پاکسازی داعش آغاز می‌کنیم. این عملیات علیه هسته‌های مخفی داعش و اقدامات آشوبگرانه آنها در مناطق حسکه، رقا و دیرالزور آغاز شده است.

در ٣ روز گذشته نیروهای ق.س.د، همچنین نیروهای آسایش و نیروهای دفاع اجتماعی ذکاوت بزرگی را از خود نشان دادند. همچنین در این عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش بصورت فعال و هماهنگ در این عملیات جای گرفته است."

فرماندهی ق.س.د در ادامه از همکاری ساکنان محله‌های غویران حسکه قدردانی کرده و می‌افزاید که تحقیق برای دستگیر عناصر شبکه‌های مخفی داعش در حسکه ادامه دارد، بر این اساس شهروندان حسکه باید با هوشیاری با نیروهای امنیتی همکاری کنند و ق.س.د تلاش می‌کند حتی‌المقدور کمترین آسیب به غیرنظامیان برسد.

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک می‌افزاید که عناصر دستگیر شده داعشی اعتراف کرده‌اند که سردسته‌های آنان در مناطقی همچون سریکانی [اشغالی] هستند و آنان هم می‌خواستند به این منطقه فرار کنند. بخشی هم از منطقه رمادی عراق آمده و جالب توجه است که در زمان نبرد نیروهای ما با داعشی‌های فراری، نظامیان رژیم اشغالگر ترک و مزدورانشان در عین عیسی به مواضع و پایگاه‌های نیروهای ما حمله‌ور شدند و سه شروان ما را به شهادت رساندند.

فرماندهی ق.س.د خاطرنشان نموده است که به روال گذشته با تمام توان از ساکنان منطقه در مقابل هر نوع حمله‌ای محافظت خواهد کرد.