نیروهای سوریه دمکراتیک ادعاهای رسانه‌ای حکومت دمشق را تکذیب کرد

نیروهای سوریه دمکراتیک ادعاهای رسانه‌ای حکومت دمشق را مبنی بر عملیات نیروهای سوریه دمکراتیک علیه غیر نظامیان در روستاهای شمال دیرالزور تکذیب کرد.

در رابطه با ادعاهای دولت دمشق مبنی بر عملیات نیروهای سوریه دمکراتیک علیه غیرنظامیان در روستاهای شمال دیرالزور نیروهای سوریه دمکراتیک بیانیه‌ای را صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

آژانش خبری سانا وابسته به حکومت دمشق در رابطه با عملیات نیروهایمان علیه داعش اطلاعات کذبی را مطرح کرده است. در این اخبار آژانس سانا اعلام کرده است که نیروهای ما با حمایت هلیکوپترهای نیروهای ائتلاف ضد داعش به منازل غیر نظامیان در شهر ابو نیتیل و روستاهای شمال دیرالزور حمله کرده و شماری از ساکنان شهرک را دستگیر کرده‌اند.

ما تاکید می‌کنیم که این خبر کذب بوده و نیروهای ما هیچ عملیاتی را در منطقه مذکور در روزهای گذشته انجام نداده‌اند. همچنین این آژانس اعلام کرده است که ۳ شروان در حمله‌ای از سوی گروه‌های تبهکار تروریست در مسیر حق العمر در شرق دیرالزور به شهادت رسیده‌اند. ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که این خبر هم کذب بوده و هیچ یک از شروان‌های ما در این منطقه با هیچ حمله‌ای مواجه نشده‌اند.

مسئولان آژانس سانا با انتشار چنین اخباری در رابطه با عملیاتهای تروریستها به منطقه و تبلیغات آن؛ تلاش می‌کنند که انتقام خود را از ساکنان منطقه که به شدت از همکاری با مقامات دمشق سرباز می‌زنند، بگیرند. همچنین آژانس خبری سانا دستگیری اعضای هسته‌های داعش از سوی نیروهای ما را مانند غیر نظامی بازتاب داده و از این طریق تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را فریب بدهند. این اقدامات به معنای عدم توانایی مقاومت آنها در مقابل پیروزیهای نیروهای ما است که در مقابل داعش از خلق دفاع می‌کنند. مشخص است که مدیریت این آژانس و سردبیری آن، دستوراتی را برای انتشار اخبار غلط دریافت می‌کند تا هستهههای تروریستی را که می‌خواهند آرامش و ثبات منطقه را از میان ببرند، به سوی این منطقه سوق دهد.