نیروهای سوریه دمکراتیك انتقام شهدای کوبانی و عاموده را گرفت

به دنبال جانباختن شماری از شهروندان روژاوا و سایر نواحی فدراسیون شمال شرق سوریه در حملات ترکیه، نیروهای سوریه دمکراتیك که گفته بود پاسخ این حملات را خواهد داد با انتشار ویدئویی از کشته شدن ٧ نظامی اشغالگر خبر داد و گفت که سه نظامی متجاوز هم زخمی شدند.

مرکز خبررسانی ق.س.د اعلام کرد این زنجیره عملیات برای گرفتن انتقام شهروندانی صورت گرفت که در حمله حکومت اشغالگر ترکیه به کوبانی و عاموده شهید شدند. دو روز پیش در حملات ترکیه به این دو شهر روژاوا، یک کودک و پنج مبارز جانشان را از دست داده بودند و شماری زخمی شدند.

سه عملیات در حدود مرزی رحا، دیلوک و مردین انجام شده که همگی در شمال کوردستان و درون مرزهای جغرافیای سیاسی ترکیه قرار دارند.

طبق اعلام ق.س.د نخستین عملیات علیه پاسگاه چیچک‌آلان در بخش بیرچوک از توابع رحا هنگامی انجام شد که ۶ نظامی اشغالگر کنار یک خمپاره انداز تجمع کرده بودند. طبق اطلاعات بدست آمده همه این شش نظامی از جمله یک افسر و یک عضو سازمان اطلاعات ترکیه کشته شدند. همچنین انبار مهمات در پاسگاه منفجر شد.

دومین عملیات علیه پاسگاه کوپروباتی در بخش کارکامیش از توابع شهر دیلوک انجام شد. از تلفات احتمالی این حمله خبری در دست نیست.

سومین حمله نیز در حدود مرزی مردین علیه یک خودروی زرهی نوع عقرب انجام شد و در اثر آن یک ارتشی ترکیه از پای درآمد و سه تن زخمی شدند.

نیروهای سوریه دمکراتیک مجموع کشته‌های ارتش اشغالگر ترکیه را هفت نفر اعلام کرده و گفته که ترکیه هر حمله‌ تازه‌ای انجام دهد پاسخش را دریافت خواهد کرد.