نیروهای سوریه دمکراتیک به حملات ترکیه پاسخ می‌دهد

فرهاد شامی مسئول مرکز مطبوعاتی نیروهای سوریه دمکراتیك اعلام کرد که حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق شمال و شرق سوریه پاسخ داده می‌شوند

فرهاد شامی، مسئول مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک ادعای ترکیه در مورد حمله ق.س.د را تکذیب کرد و گفت که ترکیه از یک هفته پیش برای حمله آماده شده و متوقف کردن گشت‌زنی مشترک با نیروهای روسیه نیت آنها برای حمله را آشکار کرده بود. او همچنین درباره موضع دولت دمشق که نیروهای آن در منطقه دارند ابراز تردید کرد.

فرهاد شامی به خبرگزاری هاوار گفت حضور نیروهای دولتی سوریه مانعی جلوی حملات توپخانه‌ای ترکیه به شمال و شرق سوریه نبوده است.

او اعلام کرد تحرکات نظامی ترکیه در نوار مرزی در یک هفته گذشته حاکی از تدارک یک حمله بود و علاوه بر این خبرنگاران رسانەهای ترکیه به حدود مرزی اعزام شده‌اند.

این سخنگوی ق.س.د همچنین به توقف گشت‌زنی مشترک نیروهای ترک و روس در نوار مرزی طی پانزده روز گذشته جلب نظر کرد و گفت همانطور که پیشتر اعلام کردیم ما سکوت نمی‌کنیم، بخصوص وقتی که در کوبانی مستقیما منازل‌ مسکونی و بیمارستان را هدف شلیک قرار می‌دهند.

مسئول مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک تأکید کرد صد در صد در چارچوب دفاع مشروع به این حملات پاسخ خواهند داد. او با این حال ادعای ترکیه که حملات امروز را واکنش به حمله ق.س.د خوانده قویا تکذیب کرد و آنرا بازی میت خواند.

فرهاد شامی گفت در غرب کوبانی که زیر توپباران قرار دارد پایگاههای نظامی روسیه دارند. سکوت روسیه به ترکیه جسارت می‌بخشد. بنابراین روسیه باید واکنش تندی نشان دهد. در عین حال تردید وجود دارد که آیا دولت دمشق که نیروهایش در مناطق مورد حمله حضور دارند به حملات پاسخ می‌دهد یا خیر. در حالی که حکومت اشغالگر ترکیه از برگذاری جلسات استخباراتی با دولت دمشق خبر می‌دهد، این حملات شک‌برانگیز است.