نیروهای سوریه دمکراتیک: دولت ترکیه برای حمله اشغالگرانه به دنبال بهانه است

ق.س.د اعلام کرد، دولت ترکیه طی ماه گذشته ۱۹۴ بار آتش‌بس را نقض کرده است.

 مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در مورد تداوم حملات ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه آمده است: ارتش اشغالگر ترکیه روزانه به مناطق اطراف مناطق اشغال شده حمله کرده، این مناطق را توپ باران می‌کنند و مردم منطقه را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه‌ی این حملات شهروندان غیرنظامی مجروح و یا کشته می‌شوند.

 بیانیه‌ی ق.س.د به شرح زیر می‌باشد:

"دولت ترکیه برای آنکه به حملات خود مشروعیت ببخشد، اخبار دروغین و کذب را منتشر کرده و می‌گویند، نیروهای ما به آنها حمله می‌کند. ما پیشتر نیز اعلام کرده بودیم که در مناطق مورد اشاره رژیم ترک، نیروهای ما هیچگونه تحرکاتی نداشته‌اند و گزارش‌‌های اخیر را صرفا برای مشروعیت بخشیدن به حملات و اشغالگری‌های خود منتشر می‌کنند.

 دولت اشغالگر ترکیه فقط طی یک ماه گذشته در منطقه عین عیسی و تل تمر ۱۹۴ بار آتش بس را نقض کرده است. غیر از آن بر اساس اطلاعات به دست آمده هواپیماهای بدون سرنشین و جاسوسی دولت ترکیه ۲۱ بار حریم هوایی منطقه را نقض کرده‌اند.

 در این حملات و توپ باران‌ها  ۱۰۶۷ توپ بکار گرفته شده و به دلیل آن ۵ شهروند غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۶ شهروند دیگر مجروح شده‌اند. در همین حملات ۵ مقر نظامی ارتش سوریه هدف قرار گرفته و در نتیجه یک سرباز سوری جان خود را از دست داده است.

 دولت اشغالگر ترکیه و حکومتش که روزانه روی پلید خود را بیشتر نشان می‌دهند، برای آنکه خلق ترک را فریب داده و احساسات نژادپرست‌ها را تحریک کنند، حقیقت را پنهان کرده و از ابزار جنگ ویژه استفاده می‌کنند و حملاتی که خود آنها انجام می‌دهند را به نیروهای ما نسبت می‌دهند. باید خلق ترک و افکار عمومی جهان این حقیقت را به خوبی ببینند و در مقابل دروغ‌های دولت اشغالگر ترکیه هوشیار باشند."