نیروهای سوریه دمکراتیک: حمله به عفرین توسط ترکیه و مزدوران آنها برنامه‌ریزی شده بود

ق.س.د در پاسخ به اتهامات ارتش ترک و مزدورانش در مورد حمله به بیمارستان عفرین گفت: "تبهکاران وابسته به ارتش ترک از قبل می‌دانستند که این بمباران انجام می‌شود. این نشان می‌دهد که این بمباران توسط ترکیه و مزدوران آنها برنامه‌ریزی شده بود."

مرکز مطبوعاتی نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ادعاهایی مبنی بر اینکه نیروهای آنها مرکز عفرین را بمباران کردند، گفت: "آشکار و قطعی است که گروه‌های مسلح از قبل می‌دانستند که عفرین در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱ مورد هدف قرار خواهد گرفت. دلیلش اخباری است که گروه‌های حامی اشغالگری ترکیه منتشر کرده‌اند. در اخبار، نیروهای ما بدون هیچ مدرکی متهم می‌شوند، این کار طبق دستورالعمل‌های مقامات ترکیه انجام شده است. در این گزارش آمده است كه مراكز نظارت بر هوا و فضا در شمال و شرق سوریه از قبل مطلع شده‌اند كه بیمارستان بمباران خواهد شد. ۱۵ دقیقه پس از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات، بمباران صورت گرفت. باند سرگرد امین، قبل از بمباران یک فایل صوتی منتشر کرد و در آن گفت: عفرین و به خصوص بیمارستان مورد هدف قرار خواهد گرفت. این گفته‌ها از وب سایت شبکه خبری دمشق وابسته به گروه‌های مسلح گرفته شده است.

پس از بمباران اول، سرگرد امین با ارسال پیامی هشدار داد كه یك موشك متعلق به نیروهای سوریه دمكراتیک در منطقه كِشتار در نزدیكی شهرک دیرالجمال در شمال حلب است که عفرین را دوباره بمباران خواهد کرد و بیمارستان را هدف قرار خواهد داد. بعد از ۱۵ دقیقه از هشدار، همین اتفاق افتاد.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که ۱۵ دقیقه قبل از هدف قرار گرفتن، می‌دانستند که عفرین و مشخصا بیمارستان مورد هدف قرار خواهد گرفت. برنامه‌های نظامی و رسانه‌ای کثیف این گروه‌ها تأیید می‌کند که قربانیان آنها غیرنظامیان بوده‌اند، به ویژه که به رسانه‌ها اجازه ندادند. فقط رسانه‌های نزدیک به ترکیه برای انتشار اخبار دروغین اجازه یافتند.

سوال دوم که مهمتر است، این است که بر اساس اعتراف آنها به زمان و مکان هدف، چرا غیرنظامیان را از بیمارستان خارج نکردند، ۱۵ دقیقه برای تخلیه بیمارستان کافی نیست ولی برای تخلیه کل شهر کافی است؟!

به طور کلی، ما قبلاً تاکید کرده‌ایم که نیروهای ما با حملات مشکوک اخیر به هیچ وجه ارتباطی ندارد و این اتهامات علیه ما درست نیست و یک عده تلاش می‌کنند که مجرمان واقعی را پنهان کنند. همچنین خواستار تأسیس یک کمیته بین‌المللی و مستقل شده‌ایم که در مورد اقدامات تروریستی و جنایات صورت گرفته در عفرین به دست اشغالگران ترکیه و مزدوران آنها از کوچ اجباری گرفته تا آدم ربایی، کشتن شهروندان و هدف قرار دادن غیرنظامیان در شمال حلب، تحقیق کند.