نیروهای سوریه دمکراتیک: همزمان با درهم شکستن طرح داعش، دولت ترک به کوبانی حمله کرد

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کرد که نیروهای آنان طرح بزرگ تبهکاران داعش مبنی بر حمله‌ای گسترده به زندان حسکه را خنثی کرده و افراد وابسته بسیاری به نیروهای داعش را دستگیر کرده‌اند.

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آنان طرح بزرگ هسته‌های مخفی تبهکاران داعش را مبنی بر حمله‌ای گسترده به زندان حسکه خنثی کرده‌اند. متن بیانیه به شرح زیر است:

در چارچوب مبارزه علیه ترور داعش، تیم‌های عملیات ویژه وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک در روزهای گذشته در به نتیجه رساندن تلاشهایی ارزشمند، موفقیت کسب کرده و خلقمان و جهان را از تهدیدی بزرگ نجات داده‌اند. تلاش‌های نیروهای ما در خنثی کردن طرح حمله به زندان حسکه به موفقیت دست یافته و تمام تبهکارانی که در این طرح شرکت داشتند را رصد کرده و بدون آنکه هیچگونه آسیبی به نیروهای ما برسد، آنها را دستگیر و زندانی کرده‌اند.

یکی از دستگیر شدگان از امرای داعش با نام محمد عبد الواد است، این فرمانده تبهکاران در قتل‌عام‌های بسیاری دست داشته و هیچ جایی از مناطق شمال-شرق سوریه نمانده است که وی علیه خلقمان دست به جنایت نزده باشد، آخرین نمونه جنایات وی فرماندهی وی در حمله به زندان حسکه بود، اما امروز با هوشیاری و تعهد نیروهای ما دستگیر شده و اکنون توان دست زدن به قتل‌عام را از دست داده است.

بر همین اساس و در روزهای مقدس جشن میلاد عیسا مسیح، ما نیروهای سوریه دمکراتیک و تیمهای نیروهای ائتلاف ضد داعش، در این عملیات مشترکا مشارکت نمودیم و پیروزی این عملیات را تبریک عرض می‌کنیم. همچنین ما تلاش‌های پیروزمندانه آنان را به خلقمان و جهانیان تقدیم می‌کنیم.

همزمان با پیروزی ما در خنثی سازی طرح داعش در روزهای اعلام شده، این پیروزی بار دیگر دولت اشغالگر ترک را در تنگنا قرار داده به خلقمان در کوبانی حمله کرد. در نتیجه این حمله، شماری از افراد خلقمان شهید و مجروح شدند. به خلقمان و خانواده شهیدان تسلیت گفته و امیدواریم مجروحان سریعا شفا یابند. تاکید می‌کنیم که خلقمان را از تمام تهدیدها و حملات حفظ کرده و تقاص قتل‌عام‌ها را از مهاجمان خواهیم گرفت.