نیروهای سوریه دمکراتیک: رژیم ترکیه به دنبال اخلالگری و آشوب است

ق.س.د اعلام کرد، مزدوران رژیم غاصب ترک در مناطق سریکانی، گری سپی و عین عیسی به دنبال کارهای خرابکارانه و اخلالگری می‌باشند. ق.س.د همچنین اعلام کرد، نیروهای ما همه‌ی اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

فرهاد شامی، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و نشر ق.س.د در رابطه با تحرکات تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه برای برهم زدن امنیت و ایجاد تنش در مناطق سریکانی، گری سپی و عین عیسی اعلام کرد، علیرغم اینها نیروهای آنها هنوز بر اساس توافق کم کردن جنگ رفتار کرده و همزمان در مقابل شرایط اضطراری تدارکات لازم را دیده‌اند.

شامی از مردم درخواست نمود، در رابطه با وضعیت نظامی به دروغ‌های منتشر شده توسط برخی طیفها گوش نداده و فقط به منابع رسمی اعتماد داشته باشند.

در بیانیه‌ی مرکز نشر و اطلاع‌رسانی ق.س.د آمده است:

از ساعات ابتدایی عصر ۸ نوامبر ۲۰۲۱ تحرکات اخلال‌گرانه‌ی تبهکاران اشغالگر ترکیه در جبهه‌های جنگ در مناطق سریکانی، گری سپی و شهرک عین عیسی وجود داشت. این تحرکات غیرعادی در مناطق اطراف منبج نیز وجود داشت. در همین چهارچوب صدها مزدور و سرباز اشغالگر ترکیه و زره پوش‌های آنها در نقاط جنگی منطقه‌های ذکر شده مستقر شده و چندین بار تلاش کرده‌اند تا نیروهای ما را تحریک کنند. به ویژه در مناطق غرب شهرک عین عیسی.

اما نیروهای ما خود را کنترل کرده و بر اساس توافق کاهش جنگ برخورد کرده و از طرف دیگر برای هر وضعیت غیر عادی و اضطراری آماده هستند.

از طرف دیگر نیروهایمان در مرحله‌ی آزادسازی چندین منطقه و همچنین خلق‌ها از دست سازمان تروریستی داعش، هزاران شهید و مجروح دادند. دفاع و حفظ این مناطق وظیفه‌ی اصلی و تاریخی برای نیروهای ماست. نیروهای ما در حفظ و دفاع از این مناطق و قربانی دادن برای آن هیچ شکی به دل راه نمی‌دهند. در همین چهارچوب ما موضع‌گیری و پشتیبانی اهالی و شهروندان خود در طبقا، رقا، منبج، دیرالزور و همه شمال و شرق سوریه را با ارزش می‌دانیم و در چهارچوب ق.س.د از فرزندان آنها دفاع خواهیم کرد. همچنین از آنها درخواست می‌کنیم تا به دروغ‌ها و شایعاتی که توسط برخی طیف‌ها منتشر می‌شود باور نداشته و فقط به منابع رسمی اعتماد کنند.