نیروهای سوریه دمکراتیک: شهادت فرماندهان و مبارزان ما بی‌پاسخ نخواهد بود

فرماندهی کل ق.س.د در مورد حملات اشغالگرانه رژیم غاصب ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه آمده است:"شهادت فرماندهان و مبارزان ما بی‌پاسخ نخواهد بود."

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای مراتب تسلیت خود را با خانواده‌های شهیدان حملات اشغالگرانه رژیم فاشیست ترکیه اعلام کرد.

در بیانیه فرماندهی کل ق.س.د آمده است:

"روز ٢٨ مرداد/ ١٩ آگوست ساعت ١۴ دولت اشغالگر ترک از طریق پهباد خودرو فرمانده ما رفیق رِناس روژ را هدف قرار داد و این حمله به شهادت رفیق رِناس انجامید. همچنین حوالی غروب همین روز ساعت ١٨ مرکز شورای نظامی تل تمر را هدف حمله هوایی قرار داد و در نتیجه این حمله وحشیانه رفیق سوسن بیرهات عضو شورای نظامی ی.پ.ژ و ق.س.د، رفیق عگید گرکه لگه، رفیق روبار حسکه و رفیق سیف‌الله احمد به شهادت رسیدند و سه رفیق دیگرمان زخمی شدند.

همچنانکه افکار عمومی نیز می‌دانند پس از حملات اشغالگرانه دولت ترک به سریکانی و گری سپی (تل ابیض) با ضمانت ایالات متحده آمریکا و روسیه  آتش‌بس اعلام شده بود، اما دولت ترکیه هیچ زمانی به این آتش‌بس پایبند نبوده است و به اشكال مختلف حملات خود علیه خلقمان را ادامه داده است. در روزهای گذشته یکبار بار دیگر با پهباد به خودرو غیرنظامیان حمله کرده بود. همچنین در خط شهبا تا عین عیسی و تا زرگان بیش از یک هفته است که با سلاح‌های سنگین حملات بی‌وقفه‌ای را ادامه داده است که در نتیجه آن یک زن اهل زرگان به شهادت رسید و ١۶ غیرنظامی زخمی شدند.

این حملات نشان می‌دهند که دولت اشغالگر ترکیه تصمیم تازه‌ای را برای حملات اشغالگرانه به خلق‌های منطقه و بویژه به مناطق شرق فرات اخذ کرده و مرحله تازه‌ای از حملات را آغاز کرده است. این حملات وحشیانه در هفته اخیر، بویژه آنچه که در روز گذشته (١٩ آگوست) روی داد اثباتگر این واقعیت می‌باشند. ما همچون ق.س.د اعلام می‌کنیم که از همچنانکه از نخستین روز از خلق‌هایمان و تمامی منطقه در برابر داعش محافظت کرده و منطقه را از لوث داعش پاکسازی کرده‌ایم، همچنانکه ما تاکنون مقاومتی تاریخی را در برابر اشغالگری دولت ترک نشان داده‌ایم، از این به بعد نیز با روح و اراده‌ای پولادیندر مقابل حملات اشغالگرانه سکوت نخواهیم کرد و این حملات وحشیانه رژیم ترک و شهادت فرماندهان و مبارزان گرامی ما بی‌پاسخ نخواهند بود.

از سوی دیگر سکوت و موضع غیر شفاف دولت‌های ضامن آتش‌بس همچون روسیه و آمریکا به رژیم ترک جسارت می‌دهد تا حملات به غیرنظامیان ما و مناطق تحت کنترل ما را افزایش دهد. ما مسئولیت‌های این نیروها را یادآور می‌شویم و درخواست می‌کنیم که موضعی شفاف را در این خصوص اخذ کنند."

ق.س.د در ادامه بیانیه از مبارزات انقلابی شهید فرمانده رِناس روژ و شهید فرمانده سوسن عفرین و همچنین از مبارزات شهید عگید، شهید روبار و شهید سیف‌الله احمد تجلیل به عمل آورده است.

ق.س.د می‌افزاید:"ما اعلام می‌کنیم که گرامیداشت این شهیدان گرامی، حسابخواهی از اشغالگران و انتقام آنان خواهد بود و ما با مبارزات خویش دشمن اشغالگر را از حمله به خلقمان پشیمان می‌کنیم. پیمانی که با فرماندهای گرامی و تمامی رفقای شهید بسته‌ایم این است.

بر این مبنا مراتب همدردی خود را با تمامی خلق‌های شمال و شرق سوریه و همچنین خانواده گرامی رفقای شهید اعلام می‌داریم."