نیروهای سوریه دمکراتیک: ترکیه زندگی میلیون‌ها انسان را به خطر می‌اندازد

مرکز رصد نظامی ق.س.د نتایج عملیات‌های نظامی علیه مخفیگاه‌های داعش در شمال و شرق سوریه را اعلام کرد. ق.س.د گزارش داد که در خطر بودن زندگی میلیون‌ها نفر افزایش یافته است.

مرکز رصد نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) گزارش ماه ژوئن خود را منتشر کرد.

با قطع آب، زندگی میلیون‌ها نفر به خطر افتاده است

این گزارش تایید می‌کند که ارتش ترک و گروه‌های مزدور وابسته به آن در ماه ژوئن، حقوق بشر بین‌المللی و قانون جنگ را نقض کرده، آب ایستگاه علوک را قطع کرده و همچنین سطح آب رود فرات را که زندگی میلیونها نفر را در این منطقه تهدید می‌کند، به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در بند امنیت آب در گزارش آمده است: "دولت ترکیه همچنان به محاصره میلیون‌ها نفر در شمال و شرق سوریه و مناطق مرزی ادامه می‌دهد. در این زمینه، آب ایستگاه علوک را که آب شهر حسکه و روستاهای آن را تأمین می‌کند، به طور مداوم قطع می‌کند و آب رود فرات را با استفاده از سدهای ساخته شده بر روی رودخانه در ترکیه قطع می‌کند و از این طریق میزان آب را کاهش می‌دهد. این اقدام ترکیه در سکوت بین‌المللی انجام می‌شود، که به خواسته‌های مداوم فشار بر دولت ترک و محدودیت‌های جنایاتی که در سطح جنایات جنگی توسط ترک‌ها صورت می‌گیرد، بی‌توجه است."

۳۹۳ بار شمال عفرین را مورد حملات توپخانه‌ای قرار دادند

این گزارش همچنین نقض توافق‌نامه منطقه غیر‌مسلح و تداوم حملات توپخانه‌ای به مناطق روستایی در عفرین و شمال حلب را مستند کرده و این اطلاعات را در گزارش منتشر کرده است: "دولت ترکیه ۵۶۵ بار توافق‌نامه ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ را در امتداد منطقه غیرنظامی نقض کرده است. همچنین ۳۹۳ بار مناطق روستایی عفرین و شمال حلب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است و در اثر این انفجارها و هدف قرار‌دادن‌ها در عفرین ۶۵ تن کشته و زخمی شدند. همچنین ۶۳ غیر نظامی را در عفرین ربوده‌اند.‌"

جنایات ترک‌ها در مناطق اشغالی

در این گزارش آمده است که بمب‌گذاری، حوادث هدفمند، تنش و درگیری و کشتار غیرنظامیان در مرز توسط مرزبانان ترکیه در مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه، جبهه النصره و سایر گروه‌ها در شمال و شرق سوریه ادامه دارد. مرکز رصد نظامی ق.س.د، ۱۳ حادثه هدفمند، بمب گذاری و جنگ را در ماه ژوئن مستند کرده که این حوادث، ۲۱ کشته و زخمی را در پی داشته است.

۲۳ غیر نظامی در حملات داعش کشته شدند

این مرکز در گزارش خود با بیان اینکه مزدوران داعش و هسته‌های تروریستی در ماه ژوئن یک سری حملات را در مناطق مختلف انجام داده‌اند، افزود: مرکز رصد نظامی در ماه ژوئن ۱۱ حمله (انفجار، هدف قرار گرفتن، آدم ربایی، قتل) که اکثر آنها در دیرالزور اتفاق افتاده را مستند کرده است. در نتیجه این حملات، ۲۳ غیرنظامی، نیروهای امنیتی و نظامی کشته و زخمی شدند."

۸ نفر در کمپ الهول کشته شدند

در ادامه این گزارش آمده است: هسته‌های داعش به عملیات خود در کمپ الهول ادامه دادند و قتل‌های دیگری را علیه ساکنان اردوگاه انجام دادند که از عقاید رادیکال آنها به دور بودند.

مرکز رصد نظامی در ماه ژوئن، قتل هشت نفر را با هویت سوری و عراقی و زخمی کردن یک زن روسی را مستند کرده است.

۵۷ داعشی دستگیر شدند

تلاش برای فرار از کمپ الهول از طریق قاچاق همچنان ادامه دارد. مرکز رصد نظامی دستگیری ۴۲ زن و مرد و ۴۳ کودک با هویت‌های مختلف را مستند کرد.

این مرکز در گزارش خود با اشاره به عملیات‌های امنیتی انجام شده توسط نیروهای سوریه دمکراتیک علیه هسته‌های داعش در شمال و شرق سوریه، آورده است: "عملیات‌های امنیتی علیه هسته‌های تروریستی در شمال و شرق سوریه ادامه دارد. نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای امنیت داخلی (آسایش) به معاهدات و قوانین بین‌المللی مربوط به مبارزه با تروریسم پایبند هستند. در ارتباط با قتل‌ها، قاچاق اسلحه، انتقال اطلاعات و تبلیغات داعش، برنامه‌ریزی فعالیت‌های تروریستی علیه غیرنظامیان و نیروهای نظامی و امنیتی و تسهیل تحرکات هسته‌های تروریستی ، ۵۷ نفر از اعضای این هسته‌های تروریستی دستگیر شدند. مرکز رصد نظامی، دستگیری تروریست‌ها، اعضای هسته‌های داعش و افراد دادگاهی را مستند کرده است."

مرکز رصد نظامی در گزارش ماه ژوئن خود تأیید کرده که نیروهای سوریه دمکراتیک ۵۵ کودک را در ماه ژوئن از کودک سربازی و مشارکت در خدمات نظامی خارج کرده‌اند و این کودکان را به والدین آنها تحویل داده‌اند.