نظیره گوریه: درخواست حمایت برای حل سیاسی بحران سوریه

نظیره گوریه از اعضای هیات نمایندگی روژآوا در مسکو و واشنگتن، اعلام نمود که برای حل سیاسی مسئله سوریه، درخواست حمایت کرده‌اند.

هیاتی از مجلس سوریه دمکراتیک MSD و خودمدیریتی در هفته گذشته با هیاتهای ایالات متحده امریکا و روسیه دیدار کردند. این هیات در ۳۰ سپتامبر با جو هود  مشاور وزیر امور خارجه امریکا و اتان گولد ریچ مسئول پرونده سوریه دیدار کرد.

نظیره گوریه ریاست مشترک مجلس اجرایی خودمدیریتی دمکراتیک منطقه جزیر از اعضای این هیات با خبرگزاری مزوپوتامیا گفتگویی را انجام داده است.

در این گفتگو نظیره گوریه اعلام کرد که هیات آنها در آمریکا با برخی از سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات ملاقات‌های مهمی را انجام داده و در این باره افزود: ما دیدارهای بسیار مهمی را انجام دادیم. دیدارها در مجموع مثبت ارزیابی می‌شوند. هیات ما در رابطه با وضعیت شمال-شرق سوریه و محدودیتهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی خودمدیریتی با اعضای کنگره گفتگو کرده است. اعضای کنگره و سناتورهایی که با انها دیدار انجام داده‌ایم، موضع مثبتی را اتخاذ کرده‌اند همچنین دیدارهای مهمی در سطوح عالی برگزار شدند.

حمایتها ادامه پیدا می‌کنند

نظیره گوریه در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری مزوپوتامیا اظهار داشت که در این دیدارها تغییر سیاستهای آمریکا را مورد بحث و گفتگو قرار داده‌اند و در این باره افزود: مقامات اظهار داشتند که حمایتهای آمریکا از نیروهای سوریه دمکراتیک و حمایتهای انسانی از منطقه ادامه پیدا می‌کنند. در خصوص مبارزه علیه ترور و داعش نیز ارائه کمک‌ها به نیروهای سوریه دمکراتیک ادامه پیدا خواهند کرد.

گوریه در بخش دیگری از گفتگوی خود ضمن اشاره به پیامهای اصلی که به مقامات امریکایی ارسال کرده‌اند اظهار داشت: ما این پیام را ارسال کردیم که برای حل مسئله سیاسی سوریه باید نیروهای فعال در سوریه، یعنی آمریکا و روسیه این تضمین را بدهند که این بحران از طریق گفتگو و حمایت از پروژه خودمدیریتی به عنوان بهترین پروژه برای تمام سوریه ادامه پیدا کند.

امیدوار برداشتن قدم‌های مثبت هستیم

نظیره گوریه همچنین افزود: برای ثبات در منطقه باید تمام ملت‌ها دور سیستمهای خود متشکل شوند. ما امیدواریم که برای دستیابی به منافع منطقه گام‌های مثبتی برداشته شود مهمترین مسئله این است که این منطقه در ثبات و آرامش باقی بماند. برای این منظور لازم است که تمام ملتهای شمال-شرق سوریه دور خودمدیریتی متشکل شده و از نیروهای سوریه دمکراتیک که برای نهادینه کردن ثبات پایدار در منطقه تلاش می‌کند، حمایت کنند.