پ.ی.د اعتراض خود به پ.د.ک را برای مشارکت در جنایت دولت ترکیه اعلام کرد

حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) اعتراض خود به پ.د.ک را برای همکاری با دولت ترکیه و حمله به نیروهای گریلا و همچنین تلاش برای اشغال شنگال اعلام کرد.

مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) امروز بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن جنایات پارت دمکرات کوردستان (پ‌.د.ک) علیه نیروهای گریلا و همچنین شهادت ۵ گریلا توسط نیروهای مسلح پ.د.ک را محکوم نمود.

مجلس در بیانیه‌ی خود تاکید کرد که گریلاهایی که شهید شدند، از شرافت و کرامت خلق کورد در مقابل ترکیه دفاع کرده و در ادامه گفت؛"هدف قرار گرفتن گریلاها توسط  حزبی که ادعا می‌کند کورد می‌باشد، جنایت در حق خلق کورد و توطئه‌ایی جدید است و قابل قبول نمی‌باشد. گریلا نیرویی است که از خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان محافظت کرده و برای دفاع از خلق کورد جان خود را فدا می‌کند."

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است:"پ.د.ک با دولت اشغالگر ترکیه همکاری کرده و به جنایت دولت ترکیه علیه موجودیت و هویت خلق کورد مشروعیت می بخشد."

پ.ی.د در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود اعلام کرد که علیه هر توطئه‌ای که علیه خلق ما انجام شود، می‌ایستیم. ما همکاری پ.د.ک با دولت ترکیه را رد می‌کنیم. ما علیه هر گونه تلاش برای تضعیف موقعیت کوردها هستیم.

پ.ی.د از همه‌ی طیفهای کوردی درخواست نمود تا علیه حملات به نیروهای گریلا متحد شده و در مقابل این توطئه‌ها بایستند و تاکید کرد این امر وظیفه‌ای میهنی و کوردستانی است.

مجلس پ.ی.د در بیانیه‌ی خود به تلاش پ.د.ک برای ورود به شنگال اشاره کرد و گفت؛"این تلاش‌ها بخشی از توطئه علیه خلق ماست. علیه شنگال ۷۴ فرمان انجام شده است. در طول ۱۰۰ سال اخیر این اولین باری است که مردم می‌توانند خود را اداره کنند."

مجلس پ.ی.د تاکید کرد که نپذیرفتن اراده‌ی مردم شنگال، خودمدیریتی و نیروهایی که از شنگال دفاع می‌کنند، در حقیقت فراهم آوردن زمینه‌های قتل‌عام جدید است و می‌افزاید:"ما از گروه‌های شنگال دفاع می‌کنیم. این حق آنهاست اداره امور خود را بدست داشته باشند و نیروهای خود را برای دفاع از خود تشکیل دهند."

پ.ی.د از همه نیروهای کوردستانی درخواست نمود تا از شنگال پشتیبانی کنند، چون دفاع از دستاوردهای آنها وظیفه‌ای میهنی و مسئولیتی تاریخی است که بر عهده‌ی نیروهای سیاسی در هر چهار بخش کوردستان می‌باشد. مجلس پ.ی.د در بیانیه‌ی خود همچنین اعلام کرد، حمله به شنگال، حمله به موجودیت کوردهاست.

مجلس پ.ی.د به مقاومت مردم شنگال سلام و درود فرستاد و تاکید کرد که از آنها تا زمان به رسمیت‌شناختن حقوق آنان و اداره خودگردان شنگال از خلق ایزدی شنگال پشتیبانی خواهد کرد.

در پایان این بیانیه مجلس حزب اتحاد دمکراتیک از خلق کورد درخواست نمود تا علیه توطئه‌های جدید رژیم ترک و پ.د.ک که موجودیت خلق کورد را با خطر مواجه می‌کنند بایستند و آن را شکست دهند.