پاول ت. کالورت: ائتلاف بین‌المللی علیه داعش از نیروهای سوریه دمکراتیک حمایت می‌کند

ژنرال پاول ت. کالورت فرماندهی نیرهای وظایف مشترک-عملیات عظیم الصلیب تاکید کرد که همکاری‌ها بین نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای سوریه دمکراتیک ادامه یافته و افزود: نیروهای بین‌المللی ائتلاف علیه داعش به طور کامل از نیروهای سوریه دمکراتیک حمایت می‌کنند.

ژنرال پاول ت. کالورت فرماندهی نیرهای وظایف مشترک-عملیات عظیم الصلیب در سخنرانی خود در نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک ضمن تشکر از نیروهای سوریه دمکراتیک به دلیل نقش آنان در هم شکستن داعش اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که در مقابل کسانی سخنرانی می‌کنم که دست به دفاع زده و هزینه‌های فراوانی را در مقابل داعش تقدیم کردند.

ژنرال پاول ت. کالورت فرماندهی نیرهای وظایف مشترک-عملیات عظیم الصلیب در نشست سالانه نیروهای سوریه دمکرات که در حسکه برگزار می‌شود سخنرانی کرده و اعلام نمود که داعش در میدان به لحاظ فیزیکی نابود شده است، و این نابودی ثمره همکاری بین نیروهای سوریه دمکراتیک و ائتلاف بین‌المللی است.

ادامه همکاریهای بین نیروهای سوریه دمکراتیک و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش

ژنرال پاول ت. کالورت در سخنرانی خود اعلام نمود که همکاری‌های ما با نیروهای سوریه دمکرات تا زمان نابودی نهایی داعش ادامه پیدا می‌کند. سال گذشته دستاوردهای بزرگی نصیب ما شد. ما توانستیم با هم، از غیر نظامیان حفاظت کنیم. نیروهای ما در بسیاری از کارزارها به نیروهای سوریه دمکراتیک کمک کرد و عمیات هول نیز یکی از این عملیاتها بود که باعث نابودی و شکست داعش بود. این کارزار باعث شد که هسته‌های پنهان داعش در کمپ هول شناسایی شوند.

ژنرال پاول ت. کالورت فرماندهی نیرهای وظایف مشترک-عملیات عظیم الصلیب در ادامه افزود: نیروهای سوریه دمکراتیک امنیت زندان‌ها را تامین کرده و اجازه ندادند که تبهکاران داعشی فرار کنند. هدف این است که پروژه‌های دیگری را نیز به اجرا دربیاوریم که تهدید داعش علیه شرکایمان را از میان برداریم، یکی از این پروژه‌ها نیز بهبود سازماندهی و نظارت بر زندان‌هاست.

ژنرال پاول کالورت خاطرنشان ساخت که ما می‌خواهیم که برخی اطلاع داشته باشند که نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به طور کامل از نیروهای سوریه دمکراتیک حمایت کرده و بر اساس همکاری مشترک و حمایتهای ما بوده است که داعش از میان رفته است و وجود مشکلات اقتصادی و کشاورزی باعث شده‌اند که جنگ علیه داعش تا اندازه‌ای متوقف شود. به همین دلیل ما می‌خواهیم که از این مشکلات کاسته شود.

ژنرال پاول کالورت در بخش دیگری از سخنرانی خود خاطرنشان ساخت که نیروهای آنها تلاش می‌کنند تا خانواده‌های داعشی را به کشورهای متبوع خود بازگردانده و از خلق منطقه نیز برای هزینه‌های داده شده تشکر کرد. وی در ادامه افزود که همکاری‌های ما تقویت خواهند شد. آمریکا و جامعه بین‌المللی از شما حمایت کرده و با شما همکاری می‌کند. باعث افتخار است که با شما در نبرد علیه داعش همکار هستم.

بعد از این سخنرانی، عبید حمید المهباش، ریاست مجلس خودمدیریتی شمال-شرق سوریه نیز ضمن تشکر از مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک اظهار داشت: نیروهای ما خاک سوریه را از ترور پاک کردند و در این راه ۱۲ هزار شهید تقدیم کرده و هزاران رزمنده هم در این مسیر مجروح شدند. وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت که نبرد علیه ترور ادامه داشته و غیر از پیروزی هیچ راه دیگری نیست. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پروژه‌های استعمارگرانه اظهار داشت که دولت‌های بسیاری وجود دارند که تجزیه سوریه را هدف خود قرار داده‌اند. المهباش در خاتمه سخنرانی خود خواستار آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی دولت ترک و دفاع از دستاوردهای شهدا را نمود.

یکی دیگر از سخنرانان نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک امینه عمر بود. وی به عنوان ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک سخنرانی کرده و نسبت به اتخاذ تصممیات مهم در این نشست ابراز امیدواری کرد. امینه عمر در سخنان خود اظهار داشت که ایجاد نیروهای سوریه دمکراتیک تولد سیستمی دمکراتیک برای سوریه بوده است. اما حکومت دمشق همچنان بر ذهنیت گذشته اصرار می‌کند و رویدادهای درعا این مسئله را اثبات می‌کند. دولت‌هایی که در سوریه دست به مداخله زده‌اند، امنیت این کشور را بر هم زده‌اند. به همین دلیل لازم است که دخالت‌های بین‌المللی در سوریه پایان یابد و برای یافتن راه‌حلی صلح آمیز جامعه بین‌المللی فعالیت کند.

امینه عمر در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: نیروهای سوریه دمکراتیک امید ما هستند. این نیرو، نیرویی میهنی است و برخوردار از پروژه‌ای سوری است که از اهداف سوریه حمایت می‌کند.