پس از ١۵٠ روز تحصن چرا بارزانی پیکر شهدای خلیفان را به مادرانشان نمی‌دهد؟

خلق‌های روژاوا برای بازگرداندن پیکر شهیدانی که به دستور مسعود بارزانی در خلیفان گلوله‌باران شده بودند از ۵ اکتبر ٢٠٢١ دست به تحصن زدند و این تحصن همچنان ادامه دارد.

تحصن مردم روژاوا با هدف بازگردان پیکر گریلاهایی که با دستور مستقیم مسعود بارزانی در منطقه خلیفان تیرباران شده بودند ادامه دارد. خلق می‌گویند:"آكسیون، راه‌پیمایی، تجمع، اعتصاب غذا و هر آنچه که لازم باشد برای بازگرداندن پیکر فرزندانمان از چنگ خائنان انجام خواهیم داد. اگر نیاز باشد در این راه هم آماده‌ایم جانمان را ببخشیم." تصحن مردمی در روژاوا امروز وارد یکصدوپنجاهمین روز خود شده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) روز ٣ اکتبر ٢٠٢١/ ١١ مهر ١۴٠٠ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شب ٢٩ آگوست/٧ شهریور حوالی ساعت ٢:٣٠ بامداد گروهی از گریلاهای آنان متشکل از ٧ گریلا حین عبور از قندیل بسوی بهدینان در منطقه خلیفان توسط نظامیان پ.د.ک هدف حمله واقع شده‌اند. ه.پ.گ گفته بود:"آشکار شده است که در نتیجه این حمله ۵ رفیقمان به طور قطع به شهادت رسیده‌اند، یکی از رفقا احتمالا بصورت زخمی به اسارت درآمده باشد. هوال ما به نام «حقی» که یکی از اعضای این گروه ٧ نفره بود خود شاهد این رویداد بوده و پس از مدتی به سلامتی از محل رویداد نجات یافت و دور شد. هوال حقی پس از آنکه خود را به نیروهایمان رساند زوایای حمله نظامیان پ.د.ک را از جنبه‌های گوناگون آشکار کرد."

تحصن ١١١ روزه مادران شهدای خلیفان در دروازه مرزی سمالکا

انتشار خبر حمله نظامیان پ.د.ک به گریلاهای کوردستان اعتراض گسترده خلق کورد در هر چهاربخش کوردستان و کوردهای ساکن اروپا را به دنبال داشت.

خلق‌های روژاوا از ۵ اکتبر ٢٠٢١ برای تحویل گرفتن پیکر دو گریلای اهل روژاوا که با دستور مسعود بارزانی گلوله‌باران شده بودند با برپایی خیمه در دروازی مرزی سمالکا (مرز میان روژاوا -باشور) دست به تحصن زدند. این تحصن ١١١ روز ادامه یافت. آنان سپس در بیانیه‌ای اعلام کردند که با انتقال تحصن دروازه سمالکا به شهرهای شمال و شرق سوریه مبارزه خود علیه خیانت و خودفروشی بارزانی‌ها را در تمامی خاک روژاوا گسترش می‌دهند. اینچنین در تمامی مناطق شمال و شرق سوریه ١۵٠ روز است که این تحصن ادامه دارد و کوردکشی نظامیان مسعود بارزانی از سوی طیف‌های مختلف جامعه تقبیح می‌شود.

حمله نظامیان بارزانی به مادران شهدا و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روژاوا

نظامیان مسعود بارزانی روز ١۵ دسامبر ٢٠٢١ در ٧٧ تحصن سمالکا به مادران شهدای خلیفان حمله‌ور شدند. در حمله‌ی عناصر بارزانی ١۵ شهروند مجروح شدند که جراحت ٢ نفر آنان عمیق بود. پس از این حمله با دستور مسعود بارزانی دروازه مرزی بروی مردم روژاوا بسته شد و این بخش از کوردستان تحت تحریم‌های شدید قرار گرفت.

خلق‌های روژاوا این اقدام بارزانی را اجرای فرامین طیب اردوغان دیکتاتور حاکم بر ترکیه ارزیابی نموده و اقدامات خائنانه خانواده بارزانی را تقبیح کردند.

ندایی از کوبانی؛ با روحیه مقاومت پوزه اشغالگران و خودفروشان را به خاک می‌مالیم

مجلس خانوداه شهیدان اقلیم فرات روز ٢٠ فوریه ٢٠٢٢ با شعار «با مقاومت کوبانی اشغالگران و خائنان را درهم می‌شکنیم» خیمه‌ای را در مرکز شهر کوبانی برپا کردند. شرکت کنندگان در تحصن اعلام کردند:"خلق کورد و فدائیان آن خط مقاومت را در پیش گرفته‌اند. پ.د.ک نیز خط خیانت را برگزیده است. پ.د.ک با همکاری با دشمنان کورد اثبات کرده است که با اتحاد و وحدت کوردها خصومت دارد."

راهپیمایی باشکوه علیه خط خودفروشی بارزانی در اقلیم جزیره

روز ٢٨ فوریه ٢٠٢٢ در شهر تربسپی راهپیمایی باشکوهی در صیانت از شهیدان خلیفان برگزار شد. ده‌ها هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و انزجار خود را از اقدامات خائنان حزب بارزانی و خیانت آنان به کوردها ابراز نمودند. خلق تربسپی از خلق کورد در باشو کوردستان درخواست کردند که همدستی بارزانی با رژیم اردوغان را رسوا کنند.

خلق عفرین بارزانی را نوکر اردوغان می‌دانند

عفرینی‌های آواره‌ای که پس از حمله اشغالگرانه مارس ٢٠١٨ در منطقه شهبا ساکن شده‌‌اند روز ٢ مارس ٢٠٢٢ راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند. شعار اصلی این راهپیمایی «مرگ بر خائنان» خطاب به بارزانی‌ بود. در این راهپیمایی گفته شد:"خیانت خانواده بارزانی به کوردها کماکان ادامه دارد و هر روز افزایش می‌یابد. شهیدان ما تا واپسین نفس در برابر خیانت‌پیشگان ایستادگی کردند."

مادر شهید هفرین خلف: علیه خط خیانت ایستادگی می‌کنیم

سعاد مصطفی که دخترش هفرین خلف، رهبر حزب آینده سوریه که از سوی تبهکاران رژیم ترک به شیوه‌ای وحشیانه به شهادت رسیده بود در تقبیح خیانت بارزانی به خلق کورد می‌گوید:"دشمنان می‌خواهند سرزمین ما را اشغال کنند. فرزندان ما علیه اشغالگران می‌ایستند، اما حیف افرادی که خود را برادر ما می‌نماند علیه فرزندان ما کمین گذاشته و جگرگوشه‌های ما را تیرباران می‌کنند. ٨ ماه است که جنازه فرزندان ما را که در خلیفان به شهادت رسانده بودند به ما تحویل نداده‌اند."

سعاد مصطفی افزود:"ما تحصن سمالکا را متوقف کرده و آنرا در شهرها و مناطق دیگر شمال – شرق سوریه پی گرفتیم. ما در میدان‌ها هستیم. چند روز پیش در تربسپی بودیم. ٢ مارس هم در میان عفرینی‌ها بودیم. ما از آحاد جامعه می‌خواهیم علیه خط خیانت موضع خود را اعلام کنند."

'آماده‌ایم در راه میهن جانمان را فدا کنیم'

سعاد مصطفی که اکنون عضو سازمان مادران صلح است می‌گوید:"نه تنها شهیدان خلیفان بلکه اجساد فرزندان ما از دهه ١٩٩٠ در دست آنها قرار دارند. ما تحصن و آکسیون‌های گوناگون خود را ادامه می‌دهیم. اگر نیاز باشد خیمه می‌زنیم. ما سر پا ایستاده‌ایم. هر چه بکنند مجبور هستند پیکر فرزندان ما را به ما بازگردانند. ما آنها را وادار می‌کنیم. در صورت لزوم جانمان را در این راه فدا می‌کنیم. ما یک گام به پیش برنمی‌داریم. ما مادران راه فرزندانمان را ادامه می‌دهیم. می‌ایستیم و مبارزه می‌کنیم. مقاومت زندگیست. زنده‌باد مقاومت و برخودان، مرگ بر خائنان و خودفروشان."