پیام خانواده تبهکاران روژ به فرزندانشان: به ابزاری برای قتل‌عام کورد مبدل نشوید

شهین محمد که یک فرزند او به تبهکاران روژ وابسته به مسعود بارزانی پیوسته است از او و عناصر دیگر این گروه خودفروش خواست:"شما خود را پیشمرگ روژ می‌دانید اما از روژاوا و کوردایتی دور هستید. به روژاوا برگردید و در مقابل دشمن واقعی بجنگید."

خانواده تبهکاران روژ خطاب به فرزندان خود می‌گویند که لازم است بازی‌های دشمنان کورد و خودفروشان را برهم زنند و از خائنان تاریخی کورد فاصله بگیرند. آنان همچنین به افرادی که برای ضربه‌زدن به کوردها به نوکر اشغالگران مبدل شده‌اند گفتند که خودفروشان کورد هیچ زمانی به اهداف خود دست نخواهند یافت.

دلاور فیصل احمد خود مدتی در گروه مزدور روژ فعالیت کرده است اما پس از آگاهی از ماهیت شوم این جاش‌ها از آنها فاصله گرفته و به روژاوا بازمی‌گردد. دلاور در مورد سیاست‌های قتل‌عام رژیم اشغالگر ترک و همکاران آن علیه کوردهای آزادیخواه سخن گفت.

دلاور فیصل احمد و دلیار احمد اهل قامشلو برای پیوستن به گروه تبهکاری که از سوی حزب بارزانی (پارت دمکرات) و سازمان میت ترکیه تشکیل شده بود سال ٢٠١٢ همراه با گروهی ٧٠٠ نفره به باشور کوردستان وارد شدند. دلاور فیصل احمد اظهار کرد که آنان در دهوک، دومیز، زاخو و هولیر فعالیت کردند و پس از مدت کوتاهی کار در این گروه مزدور، او از آن خارج شده و به میان خانواده خود بازگشته است. دلیار فیصل برادر دلار هنوز هم عضو گروه مزدور روژ است و می‌گوید که حمله مزدوران روژ به نیروهای گریلا «اشتباهی تاریخی بزرگ» است.

'ادعای کذب بازگشت به روژاوا'

دلاور فیصل احمد گفت که پس از مدتی از مزدوران روژ جدا شده است. دلاور در مورد دلایل جدایی از جاش‌های روژ می‌گوید:"ما در نوروز سال ٢٠١٢ به این گروه پیوستیم. ما یک گروه ٧٠٠ نفره به باشور رفتیم. سپس ما را به یک پایگاه نظامی در حومه فرودگاه هولیر بردند. آنجا سر ما را تراشیدند و لباس‌های نظامی به ما دادند. سپس دوره آموزشی ما آغاز شد و در آن شیوه استفاده از سلاح‌های گوناگون را به ما یاد می‌دادند. عزیز ویسی همیشه به آنجا می‌آمد. او به ما آموزش ایدئولوژیک می‌داد. می‌گفت که ما به روژاوا می‌رویم و آنجا را پس می‌گیریم. پس از یک ماه و نیم آموزش در آنجا ما به یک منطقه دیگر منتقل شدیم. پس از مدت کوتاهی از آنان جدا شدم و به روژاوا بازگشتم."

'حمله آنها به گریلا غیرقابل قبول است'

دلاور فیصل احمد همکاری جاش‌های روژ با ارتش ترک در حمله به مناطق حفاظتی میدیا را «غلط تاریخی بزرگ» خوانده و می‌گوید:"ما به هیچ عنوان این حمله را نمی‌پذیریم. هر کسی که باشد غمی نیست. غیرقابل پذیرش است که کورد همدیگر را بکشند. من تلاش می‌کنم که برادر من از مزدوران روژ دور شده و به روژاوا بازگردد. اخرین باری که با او صحبت کردم می‌گفت که نمی‌خواهد آنجا باقی بماند. گفت می‌خواهد به اروپا برود."

دلاور فیصل احمد در مورد همکاری جاش‌های روژ وابسته به مسعود بارزانی با رژیم فاشیست ترک گفت:"مزدوران روژ غلط تاریخی بزرگی می‌کنند. هیچ کسی نباید گول سیاست‌های رژیم ترک را بخورد. هزینه این کار را همه می‌دهند. ۴٠ سال است که رژیم ترک خلق کورد را آماج نابودگرانه قرار داده است. باید هر فردی نسبت به بازی‌های رژیم ترک هشیار باشد و از مزدوران روژ فاصله بگیرد. بسیاری از اعضای این گروه تنها برای پول در آن باقی مانده‌اند. رژیم ترک این مزدورها را در قبال پول به کار می‌گیرد. آنهایی که به نیروهای گریلا حمله کرده‌اند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند. تمامی افرادی که در این حملات دست داشته‌اند حتی اگر برادر من هم بوده باشد باید فورا از آن دست بکشند و به سرزمین خود بازگردند تا در مقابل دشمنان واقعی بجنگند."

'ای برادر، سلاح خیانت را بر زمین بگذار!'

عبدالرزاق حسین ابراهیم که برادرش در مزدوران روژ جای گرفته اهل روستای تنوریه در قامشلوست. برادر کوچک او به نام لوی حسین ابراهیم سال ٢٠١٣ فریب حیله‌های بارزانی‌ را خورد به باشور کوردستان رفت و به مزدوران روژ پیوست.

حسین ابراهیم می‌گوید که به برادرش گفته است که سلاح خیانت را بر زمین بگذارد به آغوش میهن خود برگردد؛"رژیم ترک مزدوران روژ را برای اهداف کثیف و منافع خود مورد استفاده قرار می‌دهد. ما نمی‌خواهیم که برادرمان در میان مزدوران روژ علیه گریلا بجنگد. باید فورا سلاح خیانت را زمین بگذارند. ما نمی‌پذیریم که علیه گریلا بجنگند. برادر من در کمپ فایده مستقر شده است. مزدوران روژ نباید راه رژیم ترک برای کوردکشی را هموار کنند."

'پسر من باید از اشتباه بزرگ خود بازگردد'

امشه ابراهیم منیر هم گفت:"٧ فرزند دارم. پسرم عبدالله اکنون ٢۶ ساله است و ۶ سال پیش به باشور رفت. ما از او می‌خواهیم که نزد ما برگردد."

امشه ابراهیم منیر گفت که پسرش عبدالله ۴ سال است به عضویت مزدوران روژ درآمده است و افزود:"پسرم برای کارگری به باشور رفت، وقتی کاری پیدا نکرد برای تأمین مایحتاج خود به گروه پیشمرگ روژ پیوست. ما به گفتیم باید به روژاوا بازگردد. هیچ کسی نمی‌پذیرد که فرزندان ما همگام با ارتش ترک به خلق کورد حمله‌ور شوند. پسر کوچکم هم در باشور بود. به هر ترتیبی که بود او را اقناع کردم که به روژاوا بازگردد. رژیم ترک برای به جنگ واداشتن کوردها از پیشمرگه‌های روژ بهره می‌گیرد. فرزندان ما باید سلاح خود را زمین بگذارند، به روژاوا برگردند و اینجا علیه دشمن سلاح خلق خود را بدوش گیرند."

'اگر دفاع وجود داشته باشد لازم است دفاع در مقابل دشمن باشد'

همچنین شاهین محمد نیز می‌گوید که یکی از پسرانش ١٠ سال پیش به عنوان بنای ساختمان به باشور رفته و پس از دست کشیدن از این شغل به عضویت مزدوران روژ درآمده است. شاهین محمد گفت:"گاهگاهی با او صحبت می‌کنیم، ما در مورد زندگی او چیز زیادی نمی‌دانیم. مگر زندگی یک مزدور روژ چگونه می‌تواند باشد؟ اغلب این مزدوران روژ از ایدئولوژی بهره‌ای نبرده‌اند، تنها برای پول کار می‌کنند. ما به عنوان خانواده از فرزندانمان می‌خواهیم که از خیانت دست بردارند. اگر می‌خواهند فعالیت نظامی کنند به روژاوا برگردند. روژاوا به عنوان یک بخش کوردستان با تهدید و حمله روبروست. اگر می‌خواهند از جایی دفاع کنند بهترین جا خاک خودشان است. درب خانه‌های ما بروی فرزندانمان باز است. باید برگردند و از روژاوا محافظت کنند. پسر من در میان آنهاست، اما آنها دیگر مزدوران اردوغان هستند."

شاهین محمد خاطرنشان کرد که آنان هیچگاه حملات رژیم ترک به باشور را نمی‌پذیرند و افزود:"رژیم ترک چه کاری در باشور دارد؟ من نه تنها به پسر خود بلکه به تمامی مزدوران روژ می‌گویم، نام شما برگرفته از روژ یعنی خورشید است اما شما هیچ بویی از روژاوا و کورد بودن نبرده‌اید. شما با کمک رژیم ترک علیه روژاوا جبهه گیری کرده‌اید. به روژاوا بازگردید و از خاک خود دفاع کنید. مزدوران روژ می‌خواهند خود را بی‌تاوان نشان دهند و این نیز بر میزان فشارها بر آنان می‌افزاید. درهای روژاوا به روی شما باز است. به عنوان پدر یکی از مزدوران روژ می‌گوید که در کمترین زمان ممکن از سلاح خیانت دور شو و برای خاک و خلق خودت مبارزه کن."

'خلق کورد باید علیه دشمن مبارزه کند'

شاهین محمد خاطرنشان کرد که رژیم ترک از فرزندان آنان برای ابزار اخلالگری استفاده می‌کند و افزود که رژیم ترک برای در امان ماندن سربازان ترک از فرزندان آنان بهره می‌برد. شاهین محمد از تمامی کوردها خواست تا علیه بازیهای پلید ترک هشیار باشند و فریب بازی‌های کثیف و چرکین رژیم ترک را نخورند. خلق کورد لازم است حلیه دشمنان خود بجنگد و از هویت و سرزمین خود دفاع کند.