پیام‌ مهم معاون روئسای مشترک اداره خودگردان به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش و ترکیه

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه دو روز پیش اعلان وضعیت اضطراری کرد، حسن کوچر معاون روئسای مشترک خودمدیریتی در مصاحبه با خبرگزاری هاوار اعلام کرد برقراری وضعیت فوق‌العاده برای افزایش آمادگی درباره حمله احتمالی ترکیه است.

حسن کوچر، معاون روئسای مشترک اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در گفتوگو با خبرگزاری هاوار دو پیام مهم برای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش و رژیم ترک فرستاد. حسن کوچر نخست به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا هشدار داد اگر در برابر هجوم نظامی احتمالی ترکیه سکوت کند، خودمدیریتی شمال و شرق سوریه دیگر هیچ مسئولیتی در قبال مبارزه با داعش نخواهد داشت و ائتلاف بعد از آن چه خواهد کرد خودش می‌داند.

او در عین حال به ترکیه هشدار داد اگر حمله کند، نه فقط شاهد دفاع نیروهای سوریه دمکراتیك خواهد بود بلکه آنها همزمان برای آزادسازی مناطق تحت اشغال ترکیه در شمال سوریه اقدام به عملیات خواهند کرد.

حسن کوچر با تأکید بر آنکه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه طرفدار جنگ نیست، تأکید کرد آنها در پی افزایش تحرکات نظامی ترکیه تصمیم به اعلان وضعیت فوق‌العاده گرفتند و تمامی نهادهای اقتصادی، شهرداری‌ها و مراکز درمانی تدارکات لازم را دیده‌اند تا اگر حمله‌ای صورت بگیرد، مقابل حملات بایستند و آنرا در هم بشكنند.

او گفت ما همه تلاش‌های دیپلماتیک خود را خواهیم کرد چنین جنگی که نتیجه آن ویرانی و خرابی خواهد بود رخ ندهد.