قتل ٣٠ شهروند منبج از سوی دولت ترکیه در ۵ سال گذشته

شورای نظامی منبج در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه در خلال ۵ سال گذشته حداقل ٨٣۵ بار به منبج حمله کرده است و در این حملات ٣٠ غیرنظامی به قتل رسیده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات شورای نظامی منبج، امروز با صدور اطلاعیه‌ای آمار حملات ۵ سال اخیر دولت اشغالگر ترک و مزدوران تحت امر طیب اردوغان به روستاهای غرب و شمال منبج را منتشر کرد.

ساکنان شهر منبج امروز (١۵ آگوست) پنجمین سالگرد پاکسازی منبج از لوث تبهکاران داعش را که در آگوست ٢٠١۶ از سوی شورای نظامی منبج و نیروهای سوریه دمکراتیک به نتیجه رسیده بود جشن گرفتند. انتشار آمار حملات ترکیه همزمان با پنجمین سالگرد رهایی منبج از لوث تبهکاران داعش است.

بنابر گزارش منتشر شده، "ارتش اشغالگر ترک از پایگا‌های خود در منطقه «عاری از سلاح» در خط ساجور و غرب منبج، ٨٣۵ بار به روستاهای منبج حمله کرده است.

همچنین هواپیماهای جنگنده ارتش ترکیه ۴ بار و پهبادهای جاسوسی نیز ٣ بار در جبهه العریمه به منبج حمله کرده‌اند و در نتیجه این حملات غیرنظامیان زخمی شده‌اند.

بیلان مرکز رسانه و مطبوعات شورای نظامی منبج می‌افزاید:"روستاهای غیرنظامیان روزانه هدف حملات ارتش ترکیه قرار می‌گیرند. اینچنین زندگی شهروندان را با تخریب منازل، زیان وارد کردن به مزارع و تلف شدن دام‌ها به خطر انداخته است. ٢٩٠٠ گلوله‌ توپ به منطقه اثابت کرده است.

٢٧٣ بار روستاهای غیرنظامیان مورد اثابت ١١۵ گلوله توپ واقع شده‌اند. با تمام این اوصاف وضعیت مذکور در سایه سکوت بین‌المللی در قبال جنایت‌های دولت ترکیه همچنان ادامه دارد.

همچنین در این حملات ٣٠ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جانباخته‌اند و ۶٧ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. برخی از آنان قطع عضو شده‌ وبسیاری از آنان متعاقب این حملات به بیماری روانی دچار شد‌ه‌اند. همچنین یک مدرسه و یک مسجد در روستای اُم احدث واقع در شمال منبج تخریب شده‌اند."