راهپیمایی اهالی کانتون قامیشلو علیه ترور پاریس

صدها نفر در مناطق تل کوچر، دیرک و تل براک در کانتون قامیشلو در واکنش بە اولین ترور پاریس راهپیمایی کردند.

صدها نفر در مناطق تل کوچر، دیرک و تل براک در کانتون قامیشلو در واکنش بە اولین ترور پاریس راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی ها بار دیگر بر پیمان تداوم راه شهدا تاکید شد. به مناسبت دهمین سالگرد اولین ترور پاریس که در آن سکینه جانسز، لیلا شایلمز و فیدان دوغان به قتل رسیدند، راهپیمایی هایی در مناطق مختلف کانتون قامیشلو برگزار شد.

دیرک

صدها تن از اهالی منطقه دیرک روز گذشتە به میدان آمده و با شعار با روحیه و مبارزه سارا و اوین ها قاتلان را شکست خواهیم داد، این ترور را محکوم کردند. راهپیمایی از میدان آزادی منطقه آغاز شد. در این راهپیمایی شعار ژن، ژیان، ئازادی سر داده شد و تصاویری از شهیدان هر دو کشتار پاریس برافراشته شد. این راهپیمایی در بازار مرکزی به تجمع تبدیل شد.

 عضو هیئت رهبری کنگرۀ ستار دیرک، سُعاد شوِش، به مبارزات شهید سکینه جانسز اشاره کرد و گفت: شهید سکینه در مبارزه برای آزادی همه زنان پیشرو بود، هزاران زن اراده خود را از تفکرات روشن شهید سکینه می گیرند. سعاد شوش ترور سکینه و رفقایش را هدف قرار دادن مسئله کورد و آزادی همه زنان دانست و ادامه داد: شهید سکینه سالها در کوه های کوردستان و بخش های دیگر کوردستان، برای احقاق حقوق ملت کورد و آزادی زنان می جنگید. این تجمع با شعار ژن، ژیان، ئازادی پایان یافت.

تل کوچر

در منطقه تل کوچر نیز با شرکت اعضای نهادهای مدنی، احزاب سیاسی، زنان، جوانان و خانواده های شهیدان، صدها تن از مردم در چهارراه دَل راهپیمایی را آغاز کردند. جمعیت شعارهایی در محکومیت هر دو کشتار در پاریس، درود فرستادن بر برخودان زنان و ابراز وفاداری به شهیدان کشتار سر دادند. در این راهپیمایی عکسهای شهیدان، پوسترهای رهبر عبدالله اوجالان و پرچمهای کنگره ستار برافراشتە شد. راهپیمایی در مقابل ساختمان شهرداری ملت منطقه متوقف شد.

امل الجلود، عضو کنگره ستار منطقه، ترور پاریس را محکوم کرد و یادآور شد که سکینه جانسز یکی از زنان پیشرو بود که به مبارزات PKK پیوست و در فرانسه توسط دولت ترکیه به قتل رسید. امل الجلود سکوت نیروهای بین المللی و دولت فرانسه در قبال کشتار مردم کورد و به ویژه زنان را محکوم کرده و تصریح نمود که دولت ترکیه به کشتار زنان از سکینه مبارز تا شهید هورین خلف و بارین کوبانی ادامه داده است. امل الجلود پیمان بست که پیرو راه شهیدان بماند. صالح الکنو یکی از اعضای مجلس منطقه تل کوچر نیز به نقش هر سه زن مبارز اشاره کرد و گفت: هر سه زن نقش مهمی را در افشای سیاست های دولت اشغالگر ترکیه داشتند، به همین دلیل است که دولت ترکیه در تلاش است تا آرمان زنان آزاد را شکست دهد.

تل براک

ده ها تن از اهالی منطقه تل براک نیز علیه کشتارهای پاریس از دروازه غربی منطقه تا میدان شهیدان در وسط شهر راهپیمایی کردند. جمعیت تصاویر شهیدان هر دو کشتار، پوسترهای رهبر عبدالله اوجالان را برافراشتند و شعارهای ژن، ژیان، ئازادی و شهیدان نمی میرند سر دادند. سمیه ستوف یکی از اعضای رهبری کنگره ستار منطقه در میدان شهیدان درباره مبارزات شهید سارا سخنرانی کرده و گفت: دختر مو قرمز، خوشرو و شخصیتی قوی، مبارزه جستجوی خود را آغاز کرد. در مقابل سنت های قدیمی سر خم نکرد و تسلیم نشد. این مراسم با سر دادن شعارهایی به پایان رسید.