راهپیمایی باشکوه خلق عفرین در صیانت از رهبر خلق کورد

شهروندان عفرین با برپایی راهپیمایی باشکوه انزجار خود را از سیاست‌های رژیم کوردستیز ترکیه در قبال رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان اعلام کردند.

صدها نفر از شهروندان عفرین با شعار "با روحیه ١۵ آگوست، آزادی را برای رهبر آپو محقق می‌کنیم" راهپیمایی باشکوهی را در منطقه تل سوسن شهبا برپا کردند.

این راهپیمایی از مقابل پارک رهبری در روستای تل‌سوسن کانتون شهبا با اعلام یک دقیقه سکوت در احترام به شهیدان راه آزادی کورد و کوردستان آغاز شد.

شرکت کنندگان پوسترهای عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و پلاکاردهایی با مضمون "هیچ نیرویی نمی‌تواند خورشید را از ما بگیرد"، "سکوت دادگاه حقوق بشر اروپا را در رابطه با حصر اوجالان محکوم می‌کنیم" و "چرا از دمکراسی و انسانیت در قبال رهبر بشریت عبدالله اوجالان خبری نیست؟" را در دست داشتند و بدون وقفه شعارهایی در حمایت و صیانت از مقاومت امرالی سر دادند.

'با آزادی رهبر آپو بحران‌های خاورمیانه حل می‌شوند'

ذلیخا بکر رئیس مشترک کانتون عفرین در سخنانی سکوت دادگاه حقوق بشر اروپا نسبت به تداوم حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد را محکوم کرد.

وی هدف از تداوم حصر اوجالان را جلوگیری از اشاعه افکار و ایده‌های رهبر آپو عنوان کرده و افزود:"تمامی دولت‌های دنیا اذعان دارند که با آزادی رهبر آپو تمامی مسائل خاورمیانه حل می‌شوند."

این راهپیمایی با شعار همبستگی با مقاومت رهبر آپو و مقاومت دوران به پایان رسید.