راهپیمایی ده‌ها هزار نفری شهروندان روژاوای کوردستان در محکومیت توطئه ١۵ فوریه

ده‌ها هزار نفر از شهروندان روژاوا در شهرهای شمال و شرق سوریه روز گذشته با برگزاری راهپیمایی توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه را محکوم کردند.

شهبا

ده‌ها هزار نفر از شهروندان کانتون اشغالی عفرین و کانتون شهبا روز گذشته در محکومیت سالگرد توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در بخش فافین کانتون شهبا راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند.

شرکت کنندگان با سردادن شعارهای «بژی برخودانا رِبَر اوجالان» و «مرگ بر توطئه‌گران» بسوی محل برگزاری تجمع در مرکز آموزش رانندگی فافین به راه افتادند.

اسماعیل خابور عضو مجلس اداری کانتون عفرین در سخنانی ضمن محکوم نمودن توطئه ١۵ فوریه گفت:"توطئه‌گران درصدد بودند تا خلق کورد و هویت آزاد آن را نابود کنند. اما مقاومت رهبر عبدالله اوجالان و صیانت خلق کورد از وی توطئه‌گران را ناکام گذاشت."

اسماعیل خابور خاطرنشان کرد که کلید حل بحران‌های خاورمیانه در امرالی است و جهان نیز از این واقعیت اگاه است، به همین دلیل اگر خواستار حل مسائل باشند باید به امرالی بروند.

الیف شیخ محمد عضو کنگره زنان ستار در ادامه گردهمایی در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی و خلق‌های آشتی‌خواه خواست تا در مقابل حملات دولت فاشیست ترکیه و نوکران آن متحد شوند و از خلق کورد و رهبر عبدالله اوجالان حمایت نمایند.

الیف شیخ محمد افزود که خلق کورد باید بدانند که جنایات رژیم ترک علیه خلق‌های منطقه تداوم توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است.

ورده شیخو ریاست مشترک کانتون شهبا نیز در اظهاراتی خواستار ارتقای مبارزه از سوی خلق کورد و آزادیخواهان و درهم شکستن حصر و انزوای زندان امرالی شد.

حسکه

ده‌ها هزار نفر از ساکنان حسکه و روستاهای آن روز گذشته از پارک رهبر عبدالله اوجالان تا محله ناصره راهپیمایی اعتراضی را در محکومیت توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه برگزار کردند. راهپیمایی در میدان سیتی باز (میدان سریانی) به گردهمایی مبدل شد. عبدالغنی اوسو عضو مجلس کل حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در سخنانی ضمن محکوم کردن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه گفت:"رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نه صرفا رهبر یک حزب بود که خواستار احقاق حقوق یک خلق یا یک طایفه و عشیره باشد، بلکه رهبری ملی است که خواستار حل مسائل خلق‌های تحت ستم می‌باشد."

اوسو خاطرنشان کرد که دولت‌های استعمارگر و کاپیتالیست به همین دلیل به توطئه‌ای بین‌المللی علیه رهبر آپو دست زدند و ایشان را به اسارت گرفتند.

ولیده بوتی عضو کنگره زنان ستار نیز در اظهاراتی با اشاره به صیانت خلق کورد از رهبر آپو گفت که توطئه از همان روزهای اول خود با شکست مواجه شد و خلق از رهبرش صیانت به عمل آورد.

فرحان جمیل عطیه ریش سفید عشیره جبور الحزیم نیز در سخنانی گفت:"رهبر اوجالان برای خلق‌های تحت ستم مبارزه نمود و در سایه مبارزات وی ما اکنون در آزادی بسر می‌بریم. ما اراده و عزم خود را از رهبر آپو کسب کرده‌ایم و در سایه جوانان میهنمان را آزاد کردیم و داعش را از میان بردیم."

دربیسی

ساکنان دربیسی نیز به مناسبت ٢٣مین سالگرد توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند. شهروندان دربیسی در میدان شهیدان گردهم آمدند. محمد خلف رئیس مشترک شعبه دربیسی حزب دمکراتیک خلق‌ها در سخنانی توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد. محمد خلف خاطرنشان کرد که در سایه مبارزه و مقاومت خلق توطئه در هم شکست.

محمد خلف در پایان گفت:"ما باید فکر و فلسفه رهبر اوجالان را سرمشق قرار دهیم تا بتوانیم هر توطئه و نقشه‌ی پلیدی علیه خلق‌های منطقه را خنثی کنیم."

هموطنان در شهرهای قامشلو، طبقا، رقا، تل تمر، شدادی، زرگان و هول نیز با برگزاری راهپیمایی توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه را محکوم کردند.