راهپیمایی مردم کوبانی برای آزادی رهبر خلق کورد

ساکنان منطقە شیرا از توابع کوبانی در اعتراض و محکومیت تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد راهپیمایی کردە و خواهان آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان و مقاومت در برابر اشغالگری شدند.

بە منظور محکومیت انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد، عبدالە اوجالان، صدها نفر از ساکنان منطقە شیران از توابع کوبانی تجمعی را برگزار کردند. این گردهمایی با ابتکار عمل کنگرە ستار و زنان و جوانان، با شعار آزادی رهبر آپو و توسعە انقلاب با ارادە خلق سازماندهی شدە بود. بعد از راهپیمایی، میتینگی برگزار شدە و بە نمایندگی از زنان جوان، فاطمە عثمان بیانیەای را قرائت کرد.

فاطمە عثمان در ابتدای این سخنرانی ضمن اشارە بە حملات دولت اشغالگر ترک بە شمال-شرق سوریە اعلام نمود کە دولت ترک تلاش میکند تا پروژە ملت دمکراتیک را از میان بردارد، اما موفق بە انجام این کار نخواهد شد.

در این بیانیە ضمن اشارە بە حملات دولت ترک با سلاحهای شیمایی در نواحی مقاومت نیروهای گریلا اعلام شد کە افکار عمومی جهانی در مقابل حملات بە شمال-شرق سوریە حملات شیمایی کر و کور بودە است.

فاطمە عثمان در این بیانیە خاطرنشان ساخت کە دولت ترک انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد را تشدید کردە و در این بارە گفت: هم در مقابلە با حملە کنندگان و هم در مقابلە با سکوت افکار عمومی جهانی، ما باید مبارزە خود را هر جە بیشتر تقویت کردە و تا ازادی فیزیکی رهبر آپو، این مبارزە را ادامە بدهیم.