رهبری خودمدیریتی: ما از تمام تلاش‌ها برای دست‌یابی به راه حل حمایت می‌کنیم

خودمدیریتی شمال-شرق سوریه اعلام نمود که آماده است تا به تلاش‌هایی که برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه آغاز شده‌اند بپیوندد. همچنین خاطرنشان ساخت که باید تمام سوریها در گفتگو و تلاش‌ها برای دست‌یابی به راه حل سایسی و نگارش قانون اساسی مشارکت داشته باشند.

معاون ریاست مشترک هیات ارتباطات خارجی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه، فنر الگیت در اظهارات خود اعلام کرد که تلاش‌ها برای دست‌یابی به ثبات و صلح در سوریه مثبت ارزیابی می‌شوند.

الگیت در اظهارات خود اعلام کرد: ما اظهارات معاون وزیر امور خارجه سوریه، آقای میخاییل بوگدانف را در خصوص کمیته قانون اساسی و لزوم مشارکت خودمدیریتی به این کمیته را پیگیری می‌کنیم. این اظهارات واقعیت سوریه در دست‌یابی به راه حل را در این مرحله نشان می‌دهد. این اظهارات بر اساس نگرش‌های خودمدیریتی شمال-شرق سوریه است که باید تمام سوری‌ها در فرایند حل مشکلات، دیالوگ و نگارش قانون اساسی که نیازمندیهای سوری‌ها را تامین کرده و آینده‌ای عادلانه و برابر را برای آنها تامین می‌کند، شرکت داشته باشند.

فنر الگیت در ادامه خاظرنشان ساخت: اظهارات آقای بوگدانف مثبت بوده و تشویق کننده هستند. به همین علت بار دیگر تکرار می‌کنیم که ما اماده هستیم تا در تمام تلاش‌هایی که برای تحقق و تامین راه‌حل و دیالوگها صورت می‌گیرند، مشارکت داشته باشیم. ما تایید می‌کنیم که نقش روسیه در این بعد بسیار مهم است. ما نقش روسیه را مانند تضمین کننده و تامین کننده‌ای که می‌تواند ثبات را در سوریه رقم بزند، مثبت ارزیابی می‌کنیم و بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که مخالف اتحاد سوریه نیستیم.

معاون وزیر امورخارجه روسیه، میخائیل بوگدانف روز گذشته در گفتگویی با تلویزیون RT کفته بود که: باید نمایندگان کوردها در نگارش قانون اساسی شرکت کنند. اگر ما از تغییر قانون اساسی حرف می‌زنیم، باید کورد هم در این فرایند شرکت کند. این کار می‌تواند مانع از اتهام تجزیه‌طلبی شود.