روایت مبارز ی.‌پ.‌ژ از تهدید نسل جدید داعش

یگان‌های مدافع زنان بازرسی اردوگاه ضد زن‌ترین سازمان جهان را ادامه می‌دهند

یک مبارز یگان‌‌هان مدافع زنان که در عملیات انسانی و امنتی در اردوگاه هول در کانتون حسکه روژاوا حضور دارد، در گفتگوی با خبرگزاری "ژنها" پیشبینی کرد زنان ایزدی بیشتری که سابقا توسط داعش ربوده شده بودند در این اردوگاه باشند. بریتان عفرین همچنین از خطر نسل جدید داعش صحبت کرد که جهان را تهدید می‌کند.

بریتان عفرین درباره عملیات انسانی و امنیتی در اردوگاه نگهداری محبوسین داعش گفت: "مقادیر زیادی سلاح و مهمات در هول پیدا شده و همچنین تعدادی از عناصر هسته‌های داعش که اقدام به جرم و جنایت در کمپ کرده بودند دستگیر شدند. داعش سعی در بازسازی خود درون این کمپ پس از شکست طرح فراری دادن تبهکاران زندان صناعی غویران دارد. این خطری است که نه فقط نیروهای ما بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند."

این مبارز یگان‌های مدافع زنان در اظهاراتی تکان‌دهنده از مشاهده شمشیرهای ساخته شده برای کودکان خبر داد و گفت: "نسل کوچک داعش در کودکی با افکار پدران خود بزرگ می‌شوند، آنها برای شکنجه و بریدن سر انسان‌ها آموزش می‌بینند. لوازمی که کودکان با آن آموزش می‌دیدند توقیف شدند."

او از گوسفند و گربه به عنوان نمونه‌های آزمایشی فرادهی نحوه بریدن سر انسان به کودکان نام برد و افکار داعش را وحشیانه توصیف کرد.

بریتان عفرین در عین حال اعلام کرد گوش دادن به موسیقی به ظن گناه‌آلود بودن آن در اردوگاه هول ممنوع اعلام شده و فقط سرودهای اسلامی داعش مجاز تلقی می‌شوند.

مبارز ی.‌پ.‌ژ به تلاش برای جلوگیری از نابودی نسل داعش اشاره کرد و گفت زنان داعش سعی در زادآوری بیشتر کرده و کودکان در سنین چهارده و پانزده سالگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند تا فرزند بیاورند.

در جریان جستجوها در اردوگاه هول که ده‌ها هزار نفر جمعیت دارد تاکنون دو زن ایزدی شنگال که در کودکی از سوی داعش ربوده شده بودند پیدا شده‌اند. بریتان عفرین پیشبینی کرد زنان ایزدی دیگری نیز در این کمپ باشند که تلاش برای شناسایی و نجات آنها ادامه دارد.