روژاوا ایستاده است

جانباختگان حمله هوایی جنایت‌آمیز ترکیه با ادای احترام به خاک سپرده شدند

در حمله پهبادی سه روز پیش ترکیه به قامشلوی روژاوا، چهار تن از جمله دو کودک به قتل رسیدند. اهالی قامشلو و عاموده در دو آرامگاه، تابوت جانباختگان را بر روی دستان خود به مزار ابدی بدرقه کردند. در پیام‌ها گفته شد که ترکیه با هواپیما نمی‌تواند این مبارزه برای آزادی را متوقف کند.

پیکر سه غیرنظامی از جمله دو کودک به اسامی "احمد" و "آهنگ" در آرامگاه شهیدان قامشلو به خاک سپرده شد. هزاران نفر در این مراسم شرکت کرده بودند.

کیفو عثمان یک سخنگوی شورای شهیدان قامشلو در سخنرانی خود تأکید کرد چنین حملاتی نمی‌تواند اراده آنها برای آزادی را بشکند.

او گفت: "ما از پروژه خودمدیریتی که با خون شهیدان آبیاری شده حفاظت خواهیم کرد. این مبارزه را پهبادهای ترکیه نمی‌توانند که متوقف کنند."

عبدالکریم ساروخان عضو کنگره اسلامی هم در سخنانش یادآوری کرد صفحات تاریخ پرشدە از مقاومت و ایثار خلق کورد، بنابراین دشمن از آن می‌ترسد و آنرا هدف قرار می‌دهد. ساروخان راه پایبندی به آرمان شهیدان را تأمین آزادی و امنیت منطقه شمال شرق سوریه عنوان کرد.

خانواده جانباختگان در این مراسم یک لوح تجلیل از شهیدان دریافت کردند و مراسم خاکسپاری نهایتا با ادای احترام برگزار شد.

از سوی دیگر صدها نفر با رقص و پایکوبی در مراسم بدرقه پیکر مظلوم اسد، عضو نهاد انضباط نیروهای سوریه دمکراتیک که در حمله هوایی به قامشلو به شهادت رسیده بود شرکت کردند.

کسانی که پایکوبی می‌کردند از بستگان او بودند که روی تابوکش اشک‌های اندوه نیز ریختند. احمد فرسو، عضو شورای شهیدان عامده در مراسم گفت که ما باید از نیروهای نظامی خود پشتیبانی کنیم.

یک فرمانده نظامی در عاموده نیز در سخنانش اعلام کرد شهید مظلوم اسد از سال ٢٠١١ تا زمانی که جانش را از دست داد در برابر نظامیان اشغالگر ترکیه و داعش جنگید.