صالح گدو: دولت ترک به بهانه پ.ک.ک تلاش می‌کند جنوب کوردستان را اشغال کند

صالح گدو اعلام کرد که دولت ترک به بهانه جنگ علیه پ.ک.ک تلاش می‌کند تمام جنوب کوردستان را اشغال کند، روستاهای کوردستان را ویران کند و ساکنان آن را آواره کند. وی حملات اخیر ارتش اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی میدیا را مانند زیاده‌روی‌های داعش جدید عنوان کرد.

از ۱۳ آوریل ارتش اشغالگر ترک حمله به مناطق خفاظتی میدیا را آغاز کرده است. صالح گدو دبیرکل حزب چپ دمکراتیک در خصوص این حمله با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد.

صالح گدو در این باره اعلام کرد که حملات اخیر ارتش ترک به منطقه هفتانین تداوم حملات دولت اشغالگر ترک به دستاوردهای کورد در کوردستان است. از طرف دیگر حضور پ.ک.ک در جنوب کوردستان را به بهانه‌ای برای اعمال فشار بر جنوب کوردستان می‌دانند و تلاش می‌کنند تا این بخش از کوردستان را نیز به زیر سیطره خود بکشانند. گدو در بخش دیگری از این گفتگو اعلام کرد که هدف دیگر حملات مداوم دولت ترک ممانعت از گفتگوهای کوردی-کوردی در روژآوا بوده و در این باره اظهار داشت: حملات ترکیه علیه کوردستان متوقف نشده‌اند، بیشتر از ۶ ماه است که به بیشتر مناطق روژآوا مانند منبج، تل تمر و عین عیسی حمله می‌شود.

مقاومت گاره ترکیه را به لرزه درآورد

گدو در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت که حملات اخیر دولت ترک بعد از ضربه سنگین به این کشور در گاره آغاز شده‌اند، ضربه‌ای که ارتش ترک در محور گاره خورد، آ.ک.پ را به لرزه درآورد. حمله بزرگ ارتش اشغالگر ترک به گاره از سوی گریلاهای نیروهای مدافع خلق درهم شکسته شد. پیروزی گریلا در گاره، به تنش‌های بزرگی در ترکیه دامن زد و پیروزی‌های جدید خصوص ا.ک.پ و دولت ترک را به لرزه در می‌آورد.

ارتش اشغالگر ترک در فوریه حمله‌ای را به مناطق حفاظتی میدیا آغاز کرد و این حمله چهار روز ادامه داشت. در نتیجه مقاومت نیروهای قهرمان مدافع خلق و یژا ستار، ارتش ترک ضربات سنگینی را خورد. همچنین به دلیل بمباران دولت ترک، ۱۳ نفر از نیروهای نظامی و امنیتی زندانی، کشته شدند. این رویداد در ترکیه بحث‌های زیادی را برانگیخت.

صالح گدو در خصوص استفاده ارتش اشغالگر ترک از تبهکاران سوری در جنوب کوردستان نیز اظهار داشت: ترکیه از تبهکارانی که اخیرا در مناطق رقه و دیرالزور در هم شکسته شده‌اند، استفاده می‌کند. در همین رابطه گدو از جامعه بین‌المللی درخواست کرد که مسئولیتهای خود را در مقابل زیادخواهی‌های داعش جدید یا نام دیگر انجام دهند. اگر جامعه بین‌المللی داعش را به عنوان خطری علیه جهان می‌بیند، می‌بیند که دولت ترک به عنوان دولتی بزرگ و عضو ناتو از این تبهکاران حمایت می‌کند. خطر این تبهکاران نیز روز بروز افزایش پیدا می‌کند.

کورد در جنوب کوردستان و بخش بزرگی از شیعه و سنی در عراق، مخالف حملات دولت ترک هستند

دبیرکل حزب چپ دمکراتیک در سوریه اعلام کرد که دولت ترک تلاش می‌کند کوردستان را خالی از کورد کند و در این باره افزود: حملات ترکیه بدون نتیجه خواهند بود. همچنین خاطرنشان ساخت که خلق کورد در جنوب کوردستان و بخش بزرگی از سنی و شیعیان این کشور مخالف حملات ترکیه هستند. وی ضمن اشاره به سکوت نیروهای کوردی در جنوب کوردستان اظهار داشت: ما وضعیت جنوب کوردستان را درک می‌کنیم، اما به این معنا نیست که دولتی فاشیست مانند دولت ترک به کوردستان حمله کند  و همه دستاوردها را ویران کرده و از میان بردارد و نیروهای کورد نیز سکوت کنند.

صالح گدو دبیرکل حزب چپ دمکراتیک در سوریه ادعاهای دولت ترک درباره جنبش آزادیخواهی کوردستان و نیروهای مدافع خلق را نیز تکذیب کرده و اظهار داشت: ترکیه نام پ.ک.ک را مانند بهانه‌ای به کار گرفته و به جنوب کوردستان حمله می‌کند. اما در واقع جنوب کوردستان را اشغال می‌کند، روستاهای کورد را تخریب می‌کند و کورد را از مناطق خود بیرون می‌راند. لازم است که حکومت جنوب کوردستان و حکومت بغداد در مقابل این حملات وحشیانه ایستادگی کنند.