صالح مسلم: حملات عمومی علیه مناطق شمال و شرق سوریه را آغاز کرده‌اند

صالح مسلم اعلام کرد که در یکی از مراکز علیه مناطق شمال-شرق سوریه تصمیم‌گیری می‌شود و در این باره گفت: محاصره منطقه، حمله برای واداشتن ما به تسلیم و خالی کردن منطقه از نتایج این روند کلی است.

صالح مسلم از اعضای هیات رهبری حزب اتحاد دمکراتیک، شب گذشته در رابطه با حملات دولت ترک و تلاش‌های این دولت برای به تسلیم واداشتن خلق در مناطق شمال-شرق سوریه در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری هاوار شرکت کرد در این گفتگو صالح مسلم اظهار داشت: لازم است نیروهای حافظ صلح در منطقه جدیت به خرج بدهند. لازم است قوانین خود را اعمال کنند. صالح مسلم با این اظهارات واکنش خود را در مقابل موضع نیروهای بین‌المللی در رابطه با حملات دولت ترک به روژآوا اعلام کرد. مسلم در بخش دیگری از گفتگوی خود ضمن اشاره به افزایش تحرکات میت در روژآوا و مناطق شمال-شرق سوریه گفت: در هر جایی که داعش از میان رفته است، در همان جا میت وارد عمل می‌شود و هسته‌های مخفی خود را ایجاد می‌کند. در واقع تفاوتی بین هسته‌های میت و داعش وجود ندارد. در رابطه با نقض حاکمیت سوریه، صالح مسلم خطاب به حکومت دمشق اظهار داشت: بیائید با هم گفتگو کرده و به توافق برسیم، مانند کسانی که در یک خانه نشسته‌ایم و می‌توانیم با هم مشترکا در مقابل دشمنان سوریه بایستیم.

حمله به کوبانی: یکی از حلقه‌های دیگر وحشیگری است

صالح مسلم در این گفتگو اظهار داشت که حمله صورت گرفته به کوبانی یکی از حلقه‌های وحشیگری دولت فاشیست ترک به مناطق شمال-شرق سوریه است و در این باره افزود: هدف قرار دادن شهروندان وحشیگری دولت ترک را نشان می‌دهد. این حمله در زمان جالب توجهی روی داد. این حمله نشان می‌دهد که روند کلی را آغاز کرده‌اند. حمله به زرگان و کوبانی، محاصره منطقه از سوی حکومت دمشق و حکومت باشور کوردستان این مسئله را نشان می‌دهد که این تصمیمات از مرکز مشخص علیه مناطق شمال-شرق سوریه گرفته شده است. در این مرکز که علیه شمال-شرق سوریه تصمیم‌گیری می‌شود، سوریه، روسیه، آمریکا و ایران قرار دارند. این دولت‌ها در کل توافق را بر اساس منافع و خواست‌های خود به پیش می‌برند. آنها بر اساس به تسلیم واداشتن و ضربه وارد آوردن بر منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند. انتقادات ما هیچ فایده‌ای ندارد. ناگزیر هستیم که خودمان تدابیری را در این باره گرفته، خودمان را سازماندهی کرده و نسبت جاسوسان هشیار بوده و مبارزه بزرگی را علیه آنان انجام دهیم.

می‌خواهند کورد را به گوشه‌ای محدود کنند

در بخش دیگری از گفتگوی اختصاصی هاوار با صالح مسلم، وی ضمن اشاره به علت رویدادن این حملات و برگزاری نشست آستانه گفت: این حملات و تلاش‌ها برای به تسلیم واداشتن مناطق شمال-شرق سوریه در روزهای برگزاری نشست آستانه صورت گرفت. نشست آستانه در رابطه با حل مسائل و مشکلات سوریه برگزار شده است. اما در اظهارات آنها مشخص است که در رابطه با حل مسئله سوریه به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نکرده‌اند. با دست‌یابی به هر گونه راه حلی مخالفت می‌کنند. فقط ما علیه برگزاری نشست آستانه موضع گرفته‌ایم، غیر از ما هیچ کس دیگری علیه آنان موضعگیری نکرده است. لاوروف و اظهارات وی که می‌گوید کورد چه می‌خواهد؟ در منطقه کورد، ارمنی و سریانی‌ها حضور دارند. در این مطنقه پروژه‌ای وجود دارد. چرا نمی‌گوید رهبران منطقه چه می‌خواهند؟ می‌خواهند کورد را به گوشه‌ای محدود کنند و حقوق محدودی را به آنها بدهند. می‌گویند به آغوش حکومت دمشق بروید. این همه هزینه داده شده است. چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

لازم است نیروهای حافظ صلح جدیت بخرج داده و قوانین خود را اجرایی کنند

صالح مسلم در رابطه با عدم موضعگیری نیروهای بین‌المللی در هدف قرار دادن شهروندان هم گفت: نیروهای بین‌المللی بیانیه صادر می‌کنند، اما از طرف دیگر در عمل اقدامی نمی‌کنند. هوایپماهای بدون سرنشین اکتشافی و جنگی دولت ترک علیه شهروندان دست به عملیات می‌زنند، این هواپیماها را دولت اشغالگر ترک از کشورهای انگلیس، آمریکا، هلند، کانادا و دانمارک تامین کرده است. آیا این دولت‌ها نمی‌توانند به دولت ترک بگویند که به شهروندان ما حمله نکند؟ آنها هم در این باره منافعی دارند. هیچ کشوری با جدیت با ما همراه نیست. باید در این باره تدابیر لازم خودمان را اتخاذ کنیم.

لازم است نیروهای حافظ صلح در منطقه جدیت بخرج دهند. لازم است قوانین خود را عملی کنند. از نظر ناتو نباید غیرنظامیان کشته شوند. نباید زرگان توپ‌باران شود. پس لازم است که بر اساس قوانین ناتو عمل شود. اقدامات دولت ترک خارج از معیارهای انسانی است. دولتی تروریست این اقدامات را انجام می‌دهد. اما در مقابل این دولت هیچ کاری را انجام نمی‌دهند. هوایپماهای روسیه هر روز تبهکاران را بمباران می‌کند، اما از تبهکاران داعشی که بیخ گوش ما هستند حمایت می‌کند. چرا در مقابل آنان اقدامی صورت نمی‌دهد؟ لازم است در قبال توافق‌هایی که امضا کردند صادقانه رفتار کنند.

تلاش برای خالی کردن منطقه از ساکنان آن

صالح مسلم در رابطه با هدف قرار دادن شهروندان از سوی هواپیماهای بدون سرنشین دولت ترک هم اظهار داشت: با این حملات می‌خواهند خلق را مرعوب کنند. منطقه را خالی از سکنه کنند. دولت ترک علیه خلقمان تروریسم دولتی را بکار می‌برد. در تاریخ عثمانی ریشه‌های این مسئله را باید پیگیری کرد. اردوغان امروزه اقدامات عبدالحمید را پیگیری می‌کند. تلاش می‌کند دولت عثمانی را بازسازی کند. دولت عثمانی همان اقدامات اردوغان را انجام می‌داد، زمانیکه وارد شهری می‌شدند، ینی‌چری‌ها را در آن شهرها اسکان می‌دادند، و اجازه می‌دادند شهرها را تاراج کنند. بعد از ان هم لشکریان خود را در آنجا ساکن می‌کردند. این تروریسم دولتی ریشه در عثمانی دارد. امروز هم نیروهای بین‌المللی در مقابل دولت ترک سکوت کرده و اقدامی انجام نمی‌دهند. آنها را ملزم به پاسخگویی نمی‌کنند. خودسرانه عمل می‌کنند. تا کنون این ذهنیت ادامه داشته است که کورد خوب یک کورد مرده است.حتی اگر کورد برای آنها دست به جاسوسی هم بزند، سرانجام روزی این جاسوس کورد را هم می‌کشند. اگر امروز کورد خوب را می‌کشند، فردا کورد بد را هم می‌کشند. در طول تاریخ این مسئله را انجام داده‌اند.

خلقهای سازماندهی نشده زیر پا له می‌شوند

صالح مسلم در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با تلاش‌ها برای به تسلیم واداشتن خلق منطقه گفت: دولت ترک اعلام کرده است که یا باید تسلیم شوید یا در غیر اینصورت کشته خواهید شد. تسلیم به معنای مرگ است. به جای آنکه زیر اشغالگری و در آغوش دولت ترک بدون کرامت انسانی دچار روزمرگی شوید، یکبار با شرافت و کرامت بمیریم بهتر است، نباید دست از انسانیت خود برداشت. یک خلق سازماندهی شده از اراده برخوردار است، خلق بدون سازماندهی زیر پا له می‌شود. باید به هر نحو ممکن خود را سازماندهی کرد. از طریق سازماندهیست که می‌توانیم در مقابل وحشیگیری دولت ترک بایستیم.

حاکمیت سوریه را نقض کرده‌اند

صالح مسلم در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با حملات ترکیه گفت که هیچگونه دیداری با حکومت دمشق نداشته و در این باره افزود: زمانیکه در کشورهای دیگر قتل‌عامی روی می‌دهد، حکومت دمشق بیانیه صادر می‌کند و این اقدامات را محکوم می‌کند. اما زمانی که مسئله شمال-شرق سوریه است، سخنی بر زبان نمی‌آورد. این کشور از حق حاکمیت برخوردار است. پیش از هر چیز حاکمیت سوریه را نقض کرده‌اند و سکوت کرده‌اند. در این باره هیچ اقدامی نکرده‌اند. بیایند و با ما گفتگو کرده و به توافق برسند، تا بتوانیم به عنوان صاحب خانه در مقابل دشمن سوریه می‌ایستیم.

زمانیکه حضور داعش کمرنگ می‌شود نقش میت پر رنگ می‌شود

مشاهده می‌شود که روز بروز نقش میت در شمال-شرق سوریه افزایش پیدا می‌کند. در این رابطه صالح مسلم اعلام کرد: نقش میت چرا امروز افزایش یافته است؟ زمانیکه داعش در منطقه حضور داشت چرا نقش میت پر رنگ نبود؟ زیرا میت در درون داعش ایفای نقش می‌کرد. زمانیکه داعش نتواند وارد کار شود، میت عملا وارد کار می‌شود، یعنی هسته‌های مخفی میت وارد عمل می‌شوند. در هر جایی که داعش شکست خورده است، میت وارد عمل شده است و هسته‌های خود را تشکیل می‌دهد. هیچ فرقی بین میت و داعش نیست. زمانیکه داعش کمرنگ می‌شود، نقش میت پر رنگ می‌شود. باید هشیار باشیم و اجازه ندهیم که از فرزندان ما سوء استفاده شود.

با مبارزه است که سال ۲۰۲۲ سال ما خواهد بود

صالح مسلم در خاتمه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که سال ۲۰۲۲ باید به سال در هم شکستن فاشیسم تبدیل شود و در این باره اظهار داشت: سال ۲۰۲۱ با مبارزه و تلاش ما سپری شد. مسئله کورد روز بروز گسترش پیدا کرده و جهان از ان اطلاع پیدا کرده است. اما تا کنون اگر مسئله کورد حل نشده است به این معنا است که تلاش‌های ما برای حل آن کافی نبوده است. باید تلاش‌های بیشتری را در این باره صورت بدهیم. ۶ سال است که دولت اشغالگر ترک به هر اقدام ممکنی دست زده است و در این باره به بن‌بست رسیده است. چیزی نمانده است، باید بیشتر مقاومت کنیم. دشمن از درون با شکست مواجه می‌شود. در صورتیکه سازماندهی خود را منسجم و قدرتمند کنیم، دشمن خود را به خوبی بشناسم، سال ۲۰۲۲ سال ما خواهد بود. امسال به سال فروپاشی فاشیسم تبدیل می‌شود. در صورتیکه این دشمن دچار فروپاشی شود، خاورمیانه می‌تواند نفس عمیقی از سر آسودگی، از دست دشمنی بکشد که به بلای بشریت تبدیل شده است.