سفر هیئتی از کاتالونیا به شمال و شرق سوریه

هیئتی از منطقه کاتالونیا با دپارتمان روابط خارجه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه دیدار و درباره تحولات منطقه و جنایات دولت اشغالگر ترک بحث و گفتگو کردند.

هیئتی از منطقه کاتالونیا، متشکل از دو نماینده پارلمان کاتالونیا، لولیا رگوات و رابین واگنسبرگ و عضو شورای شهر بارسلونا، لورا بریز، در سفری به مناطق شمال و شرق سوریه وارد دفتر روابط خارجی در قامشلو شدند.

عبدالکریم عمر و دانیا رمضان، ریاست مشترک اداره روابط خارجی و سنا دهام، عضو شورای مدیریت، از این هیئت استقبال کردند.

در این جلسه، سیستم اداره خودمدیریتی و مدل آن در مدیریت شهرها و مناطق شمال و شرق سوریه معرفی شد. بسیاری از موضوعات از جمله راه حل سیاسی، وضعیت اقتصادی و چالش‌های همه جانبه پیش روی اداره خودمدیریتی مورد بحث قرار گرفتند.

طرفین در مورد وضعیت فعلی سوریه به طور کلی و مناطق خودمدیریتی به طور خاص و همچنین توسعه روابط منطقه کاتالونیا و منطقه خودمدیریتی تبادل نظر کردند.

عبدالکریم عمر گفت: "ما در دیپلماسی خود متکی به دیپلماسی جامعه و توسعه روابط با نهادهای جامعه مدنی، سندیکاها، اتحادیه‌ها، جنبش‌های زنان و جوانان، روشنفکران و دانشگاهیان هستیم. بنابراین، ما از بودن شما خوشحالیم."

جنایات انجام شده توسط دولت ترکیه و مزدوران آنها در عفرین، سری‌کانی و گری سپی شامل قتل، شکنجه، تجاوز به عنف و مهاجرت اجباری، پروژه ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی مناطق اشغالی، ساخت پل، قطع آب رود فرات و تأثیر آن بر زندگی میلیون ها غیرنظامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این دیدار، عبدالکریم عمر به ضرورت افتتاح گذرگاه مرزی تل کوچر برای ارائه کمک‌های بشردوستانه اشاره کرد و اظهار داشت: بستن گذرگاه و محروم کردن منطقه از دریافت لوازم مورد نیاز، ادامه مشکل قطع آب شهر حسکه، منجر به یک فاجعه بزرگ در منطقه خواهد شد.

این هیئت همچنین گفت: "ما می‌خواهیم از وضعیت سیاسی و اجتماعی به طور کلی در شمال و شرق سوریه مطلع شویم و امروز اینجا هستیم تا چالش‌ها و مشکلات پیش روی مردم شمال و شرق سوریه را ببینیم و بدانیم که چگونه می‌توانیم به حل این مشکلات کمک کنیم."