شماری از کودکان اعضای زندانی داعش به هیئت روسی تحویل داده شدند

٩ تن از کودکان خانواده‌های اعضای داعش که در یک کمپ شهر درک در روژاوا نگهداری می‌شدند در مراسمی رسمی به معاون رئیس کمیساریای حقوق کودک روسیه تحویل داده شدند.

چندین هزار تبهکار داعشی در زندان‌های خودمدیریتی شمال و شرق سوریه نگهداری می‌شوند که از ده‌ها کشور جهان به سوریه رفته بودند. تعداد همسران و کودکان آنها که در کمپ‌های جداگانه نگهداری می‌شوند دهها هزار نفر است.

امروز ٩ تن از این کودکان که تابعیت روسی داشتند به معاون رئیس کمیساریای حقوق کودک فدراسیون روسیه و هیئت همراه او تحویل داده شدند.

نمایندگان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در این مراسم در شهر قامشلو حضور داشتند و در رابطه با تحویل این کودکان یک سند رسمی با سرگئی ایگورویچ مسئول هیئت روسی به امضا رساندند. طرف روسی بخاطر نگهداری از این کودکان تاکنون تشکر کرد.

این کودکان در میان ۵ تا ١۶ ساله بودند. عبیر علیا، نماینده خودمدیریتی در کنفرانس خبری مشترک اعلام کرد تاکنون ٢۴۴ کودک طی ٨ مرحله به روسیه بازگردانده شده‌اند. او از تمامی کشورهای جهان خواست برای تحویل گرفتن اتباع داعشی خود و خانواده‌های آنها که در کمپ‌های شمال سوریه نگهداری می‌شوند اقدام کنند.