سخنگوی ق.س.د: مبارزه ما تا رهایی مناطق اشغالی ادامه دارد

آرام حنا با اشاره به اهمیت رهایی مناطق اشغالی گفت:"چه با رویه نظامی و چه از طریق دیپلماتیک، تا زمانیکه مناطق اشغالی به ساکنان واقعی آن بازگردد مبارزه ما ادامه خواهد داشت."

آرام حنا، سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در رابطهبا حملات اشغالگرانه رژیم متجاوز ترک با خبرگزاری فرات سخن گفت.

آرام حنا با اشاره به افزایش حملات دولت اشغالگر ترک به مناطق شمال و شرق سوریه بویژه به مناطق شهبا و کوبانی گفت:"رژیم ترک احتمالا وضعیت سیاسی موجود را برای حملات اشغالگرانه تازه‌ مورد بهره‌برداری قرار دهد، اما مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک در کنار خلق‌های منطقه اهداف دولت ترک را با شکست مواجه کرده و از مناطق خود محافظت می‌کنند."

حنا خاطرنشان کرد که رژیم ترک در حمله به شمال و شرق سوریه فرماندهان نظامی، شخصیت‌های میهنی و ریش سپیدان منطقه را هدف قرار می‌دهد گفت:"مسئولین ترک فرماندهان شمال و شرق سوریه را که به سازماندهی جامعه از لحاظ نظامی می‌پردازند هدف قرار می‌دهد. این فرماندهان بودند که شمال و شرق سوریه و تمامی جهان را از ترور داعش نجات دادند. همچنین این فرماندهان پروژه‌ای مدنی را ایجاد کردند که از ارزش‌های خلق و تمامی طیف‌های منطقه صیانت می‌کند. رژیم ترک به همین دلیل این فرماندهان را مایه خطر خود می‌داند و همیشه از طریق نیروهای استخباراتی متعلق به ترکیه و مزدورانش تلاش می‌کند آنها را هدف قرار دهد. اما آنها بذری را در روح و جان ساکنان شمال و شرق سوریه کاشتند. امروز این بذر در پروژه اداره خودگردان و نریوهای سوریه دمکراتیک که به محافظت از تمام سوریه می‌پردازد به ثمر نشسته است.

در پروژه ما برای تمامی طیف‌ها حقوق ملی و بر اساس اخوت میان خلق‌ها نیز حق زندگی مشترک وجود دارد. تمامی این فاکتورها برای رژیم ترک مایه خطر هستند و به همین دلیل به بهانه 'حمایت از خلق‌های سوریه و انقلاب سوریه' گروه‌های تبهکار را تهییج و تحریک می‌کند تا به مناطق ما حمله کنند."

حنا در رابطه با توافق آدانا میان ترکیه و سوریه گفت:"روابط مشکوکی میان گردانندگان رژیم ترک و سازمان‌های استخباراتی رژیم سوریه وجود دارد. این موضوعات را می‌توان در میان ترکیه و مسئولین رژیم سوریه مشاهده کرد. برای منافع آنان منطقه را به کنترل خود درآورده و دستاوردهای ما را از خطر مواجه می‌کنند. موضع نهایی ما نیز همیشه برخودان و مبارزه است. ما چنین بازی‌هایی را نمی‌پذیریم."

آرام حنا به روابط رژیم ترک و آمریکا هم اشاره کرده و گفت:"تصمیم اخیر آمریکا برای خارج کردن مناطق شمال و شرق سوریه از تحریم‌های قیصر می‌تواند یکی از دلایل حملات تازه رژیم ترک به منطقه باشد، یا اینکه بر تحرکات نظامی در مرزها بیافزاید."

سخنگوی ق.س.د با اشاره به درگیری میان نیروهای رژیم سوریه و تبهکاران ترکیه افزود:"شاید رویداد حمله به شهبا یکی از مواردی باشد که به نیروهای سوریه دمکراتیک نسبت می‌دهند. اگر نیروهای حکومت سوریه به راستی می‌خواهند مناطق اشغالی تحت کنترل رژیم ترک و مزدوران آن را رها کنند باید گام جدی بردارند. برای این نیز به توافق سیاسی و دورنمای واقعی نیاز داریم تا ما به عنوان نیروهای میهنی برای رهایی تمامی مناطق اشغالی از سریکانی تا عفرین از چنگال اشغالگری ترک بجنگیم."

حنا در رابطه با افتراهای رژیم ترک در خصوص حضور نیروهای سوریه دمکراتیک در شمال حلب گفت:"مسئولین ترک برای حمله تازه به منطقه این ادعاها را طرح می‌کنند. این نیز یکی از شیوه‌های جنگ ویژه علیه خلق‌ها و منطقه است که از سوی ترکیه بیان می‌شود."

آرام حنا، سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک با اشاره به موافقت روسیه و آمریکا با حملات اشغالگرانه رژیم متجاوز ترک به مناطق شمال و شرق سوریه گفت:"احتمالا رژیم ترک درصدد است تا از وضعیت و شرایط سیاسی موجود برای حملات تازه استفاده کند و دست به اشغال تازه‌ای بزند یا فرماندهان را هدف قرار داده و حملات هوایی را ادامه دهد. ما یکبار دیگر خطاب به جامعه بین‌المللی می‌گوییم که همراه با تمامی کشورهای فعال در بحران سوریه باید به وظایف خود عمل کنند و اقدامات بیشتری را برای تحقق آتش‌بس واقعی به انجام رسانند و مناطق اشغالی را به ساکنان واقعی بازگردانند. باید راه حلی صلح‌آمیز را فراهم کند. ما همچون ق.س.د نمایندگی تصمیم خلقمان را بر عهده داریم. چه با برخودان و جانفدایی، تا زمانیکه مناطق اشغالی به صاحبان اصلی آن بازگردد ما به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم. چه با دیپلماسی و چه با عملیات نظامی، نیروهای ما موظف به رهایی مناطق اشغالی هستند. ما برای آزادی میهن به وظایف ملی خود عمل می‌کنیم و در مقابل حملات از خود دفاع خواهیم کرد."