سکوت دمشق درباره کشتار نظامیانش توسط آنکارا

فدراسیون شمال و شرق سوریه همچنان هدف حملات نظامی ارتش متجاوز ترکیه قرار دارد.

در جریان آخرین حملات ترکیه به حوالی عفرین اشغالی دستکم سه نظامی دولتی سوریه کشته شدند. سخنگویان روژاوا در مراسم خاکسپاری شهیدان بر دفاع از کیانشان در برابر نیروهای متجاوز ترکیه اصرار داشتە اما رژیم سوریه در قبال کشته و زخمی شدن دهها نظامی‌‌اش همچنان سکوت کرده است.

منابع  خبری در کانتون شهبای فدراسیون شمال و شرق سوریه اعلام کردند در ٤٨ ساعت گذشته نوزده روستای حوالی عفرین اشغالی هدف قریب ٥٥٠ حملەی توپخانه‌ای قرار گرفتند. در این میان سه نظامی دولتی سوریه نیز کشته شدە اند. دمشق پاسخ حملات نظامی ترکیه را نداده است اما نیروهای سوریه دمکراتیك در برابر اشغالگری آنکارا واکنش نشان دادە  و مواضع ارتش ترکیه و گروههای تبه‌کار آن را در خاک سوریه را هدف سلسه عملیات تلافی‌جویانه خود قرار داده اند.

هواپیماهای جنگی ترکیه در روزهای اخیر اجازه ورود به آسمان شمال و شرق سوریه را پیدا نکردند اما همچنان پهبادهای بدون سرنشین ترکیه در آسمان منطقه دیده می‌شوند. در حملات به کوبانی دستکم یک کودک زخمی شد که اوضاع عمومی او را پزشکان مساعد بیان کردند.

مردم منطقه از کوبانی تا دیرالزور و مناطق مسیحی و عرب‌نشین در شهرهای مختلف علیه تجاوز ترکیه به عتراضات خیابانی خود ادامه داده اند. همچنین مردم زیادی به دیدار خانواده شهیدان حملات اخیر رفته‌اند.

در مراسم به خاکسپاری یکی از مبارزان در محلەی عمدتا کردنشین شیخ‌مقصود در حلب، "شروان عفرین" از فرماندهان یگان‌های مدافع خلق گفت در برابر فاشیسم و اشغالگری ترکیه سر خم نخواهند کرد.

علاوه بر ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ، سایر گروههای ائتلاف نیروهای سوریه دمکراتیک برای دفاع متحدانه آماده‌اند. نبیل وردە، سخنگوی شورای نظامی خابور که واحد نیروی آسوری‌های منطقه است به خبرگزاری هاوار گفت تا آخرین نفس از خاکشان حفاظت خواهند کرد. او گفت آنچه که ترکیه انجام می‌دهد کشتارهای جمعی برای کوچاندن ساکنین بومی منطقه است. ترکیه همچنین سعی می‌کند منابع اقتصادی و غذایی مردم را قطع کند تا قادر به تداوم زندگی نباشند و مجبور به مهاجرت شوند.