تبهکار داعشی در حین فرار به ترکیه دستگیر شد

ق.س.د از دستگیری یک تبهکار داعش در حین فرار به سوی ترکیه خبر داده است

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای سوریه دمکراتیک در اطلاعیه‌ای اعلام نمود که یکی از اعضای تبهکاران داعش با نام 'عبدالله عبدالکریم عبدالله' زمانی ‌که می‌خواست به ترکیه فرار کند، توسط نیروهای آنها دستگیر شده‌است.

در اطلاعیه‌ی ق.س.د آمده ‌است:

"یگان‌های ویژه ی ق.س.د یکی از تبهکاران داعش اهل عراق را در یکی از مراکز ایست و بازرسی در رقا دستگیر نموده‌اند، این تبهکار در تلاش بود با کمک هسته‌های این سازمان تروریستی به ترکیه بگریزد. این تبهکار توسط سازمان تروریستی داعش از بیابان سوریه گذشته بود.

بر اساس اعترافات این تروریست با نام عبدالله عبدالکریم عبدالله، به دلیل انفجار مین بر روی خودرویی که در آن بوده ‌است در مسیر عصریا- خناسر بیابان رقا مجروح شده بود. این تبهکار در مناطق وادی میاه، شام، بیابان سخنه، بیابان تمر دشت‌های حلب مانده بود.

تروریست عبدالله در سال ۲۰۱۷ به نیروهای تبهکار داعش پیوسته و در شهرک صالحیه آموزش نظامی دیده بود و پس‌از آموزش به استان صلاح‌الدین عراق رفته و ۴ ماه در آن‌جا مانده بود. سپس به جبهه شامیه بازگشته و پس‌از شکست داعش در این منطقه به جبهه سوریه رفته بود. این تروریست در اعترافات خود به چندین مهمانخانه‌ی مخصوص اعضای داعش در ترکیه و همچنین کسانی که مسئول درمان پزشکی تبهکاران بودند و همچنین کسانی که آن‌ها را به خاک سوریه بازمی‌گردانند، اعتراف کرده ‌است.

تبهکاران چنین برنامه‌ریزی کرده بودند تبهکار مذكور در بیمارستان رحا و دیلوک معالجه شود."