تداوم تحصن در مرز سمالکا-فیشخابور: پ.د.ک روی حقیقی خود را نشان داد

تحصن سمالکا در ۷٢مین روز خود ادامه دارد. سوزه قامشلو ریاست مشترک مجلس خوددفاعی در این تحصن صحبت کرده و حمایت خود را از مقاومت گریلا تکرار نمود.

تحصن شورای خانواده‌ی شهدای منطقه جزیر که در دروازه‌ی مرزی سمالکا برای تحویل گرفتن پیکر گریلاهایی که توسط پارت دمکرات (حزب بارزانی) شهید شده بودند، از روز ۵ اکتبر/ ١٣ مهرماه آغاز شده و ۷٢ روز است ادامه دارد.

روز گذشته ده‌ها تن از اعضای مجلس خوددفاعی جزیر در این تحصن شرکت نمودند. آنها در ابتدا راهپیمایی کردند. متحصنین سپس به سمت مرز باشور کوردستان راهپیمایی کرده و شعار "شهید نامرن" و "مرگ بر خیانت" را تکرار کردند.

'پ.د.ک روی حق خود را نشان داد'

اعضای مجلس خوددفاعی در مرز گردهم آمدند و برای روزنامه‌نگاران صحبت کردند. سوزه قامشلو رئیس مشترک مجلس خوددفاعی منطقه جزیر صحبت کرده و پشتیبانی مجلس خوددفاعی را از مقاومت گریلا تکرار نمود.

سوزه قامشلو تجمع قامشلو را به عنوان تجمعی باشکوه معرفی کرده و در مورد حملات پ.د.ک در خلیفان علیه نیروهای گریلا گفت؛ "این گونه حملات پیشتر نیز انجام شده‌اند. پ.د.ک مانند گذشته اکنون نیز روی حقیقی خود را در حمله به نیروهای گریلا و شمال و شرق سوریه نشان می‌دهد. این حملات بی‌وجدانی و بدور از اخلاق هستند."

'مردم از انقلاب حمایت می‌کنند'

سوزه قامشلو همچنین گفت: "مردم روژاوای کوردستان بیش از دو ماه است در مرز سمالکا دست به تحصن زده‌اند. آنها به موازات مقاومت مبارزان در سنگرها به ایستادگی ادامه می‌دهند. حملات دولت اشغالگر ترکیه و پ.د.ک را خنثی می‌کنند. مقاومت گریلا همه‌ی توطئه‌های پ.د.ک را نقش برآب کرد. مقاومت گریلا بر مبارزات خلق‌های عرب، کورد و سریانی تاثیر گذاشته و همه‌ی خلق‌های جهان از انقلاب روژاوا صیانت می‌کنند."

'فراخوان برای صیانت از مقاومت گریلا'

سوزه قامشلو همچنین در این رابطه صحبت کرد که باید از مقاومت خلق صیانت شود. صیانت از مقاومت خلق و گریلا صیانت از بشریت است. باید خلق‌های کورد، عرب و سریانی از ارزش‌ها صیانت کنند.

در پایان فعالین شعار «زنده‌باد مقاومت گریلا»، «زنده‌باد مقاومت روژآوا»، «زنده‌باد مقاومت مادران صلح» را تکرار کردند.

اعضای مجلس خوددفاعی جزیر سپس با فعالین و متحصنین گرد هم آمدند.