تحصن خانواده شهدا در سمالکا یک ماه را سپری کرد

تحصن در دروازه مرزی سمالکا واقع در مرز باشور و روژاوا که از ۵ اکتبر آغاز شده بود امروز یک ماه را سپری کرد. این تحصن برای تحویل گرفتن اجساد گریلاهای کوردستان بود که از سوی نظامیان بارزانی به شیوه‌ای نامردانه به شهادت رسیدند

مجلس خانواده شهدای اقلیم جزیر برای تحویل گرفتن اجساد گریلاهایی که پ.د.ک در خلیفان آنان را به شهادت رسانده بود از روز ۵ اکتبر در دروازه مرزی سمالکا دست به تحصن زدند.

امروز یک ماه از آغاز تحصن سپری شد. مادران صلح در روز ١٢ اکتبر برای ورود گفتگو با گردانندگان حکومت باشور کوردستان به دروازه مرزی رفته بودند اما نظامیان پ.د.ک مادران را تهدید به بازداشت کردند. مادران صلح روز ٢١ اکتبر نیز خواستار گفتگو با مسئولان پ.د.ک شدند، اما نظامیان پ.د.ک آنان را مجددا تهدید کرده بودند.

این تحصن همچنان ادامه دارد و روزانه گروه‌های مختلف از شمال و شرق سوریه به دیدار متحصنین می‌روند. امروز اعضای کمیته بهداشت اقلیم جزیره به دیدار معترضین رفتند. مصطفی کلش رئیس مشترک اداره سلامت اقلیم جزیره بیانیه‌ای را قرائت کرد.

مادران آشتی و مجلس خانواده شهیدان اعلام کرد‌‌ه‌اند تا زمانی که پ.د.ک اجساد فرزندان آنان را تحویل ندهد به تحصن خود ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است که طیف‌های مختلف ملت کورد خشم و انزجار خود را از خودفروشی و کوردکشی پ.د.ک اعلام کرده‌ و از بارزانی‌ها دعوت کرده‌اند که به نوکری برای اشغالگران کوردستان پایان دهند.