تحصن سمالکا در محکومیت خیانت پ.د.ک وارد سومین هفته خود شد

آکسیون خیمه اعتراضی که با هدف تقبیح حمله نظامیان پ.د.ک به نیروهای گریلا و عدم تحویل اجساد گریلاهای شهید در دروازه‌ی مرزی سمالکا آغاز شده بود در چهاردهمین روز ادامه دارد.

مردم اقلیم جزیره از ۵ اکتبر/ ١٣ مهر در چادری که در مقابل دروازه مرزی سملکا برپا کرده بودند به اقدامات خائنانه پارت دمکرات کوردستان علیه نیروهای گریلا اعتراض می‌کنند. تحصن خلق جزیره پس از بیانیه ه.پ.گ در مورد شهادت ۵ گریلا در خلیفان آغاز شد.

 خلق شمال و شرق سوریه در این تحصن خواستار تحویل اجساد دو گریلای اهل روژاوا به نام‌های تولهلدان رامان و سَردَم جودی هستند که از سوی پ.د.ک به شهادت رسیده بودند.

شورای خانواده شهدای اقلیم جزیره پیشاهنگی این تحصن را بر عهده دارد. در دو هفته گذشته هزاران نفر از هموطنان شمال و شرق سوریه به این تحصن پیوسته و حمایت خود را از تحصن‌کنندگان اعلام کرده‌اند.

محمد امین قاسم، که برای همبستگی با تحصن کنندگان به دیرک آمده است، به خبرگزاری هاوار گفت: "تا زمانی که اجساد گریلاهای ما که از سوی پ.د.ک به شهادت رسیده‌اند تحویل داده نشود، این مکان را ترک نخواهیم کرد. پ.د.ک به ملت کورد خیانت می‌کند."

آلان حسکه، که در راهپیمایی همبستگی با این تحصن شرکت کرده است، تأکید می‌نماید که خلق کورد خیانت پ.د.ک را نمی‌پذیرند و افزود که خلق کورد باید صدای اعتراض خود را به شیوه‌ی قویتری به گوش گردانندگان پ.د.ک برسانند و به اعتراضات خود ادامه دهند.

در همین چهارچوب ٢۶ مادر آشتی روژاوا روز ١١ اکتبر سعی کردند که از مرز سمالکا به باشور کوردستان وارد شوند اما نظامیان پ.د.ک از ورود مادران به باشور کوردستان جلوگیری کردند.