تجمع دانش‌آموزان در تل‌رفعت

رژیم سوریه و روسیه به محاصره غیر انسانی ‌غیرنظامیان ساکن شهبا پایان دهد.

نیروهای دولتی سوریه جلوی سوخت‌رسانی و انتقال اقلام مورد نیاز دارویی و خوراکی به مناطق سکونت کردها در حلب و شهبا را گرفته‌اند. دانش‌آموزان منطقه طی تجمعی نظرها را به این اقدام غیر انسانی که با همراهی روسیه انجام می‌شود جلب نظر کردند.

رژیم سوریه مدتی است با محاصره شهبا از ورود ملزومات اولیه زندگی به این منطقه که محل اسکان موقت صدها هزار آواره عفرینی است جلوگیری کرده تا از آن به عنوان فشاری سیاسی برای به تسلیم واداشتن کردها استفاده کند. این اتفاقات در میانەی حملات وحشیانەی رژیم ترکیه به روژاوا رخ می‌دهند. وضعیت در محلات عمدتا کردنشین حلب نیز به همین شکل است. بویژه کودکان و سالمندان و بیماران در وضعیت دشواری بسر می‌برند و زمستانی سختی پیش رو دارند.

صدها دانش‌آموز ظهر دیروز در شهرک تل‌رفعت از توابع شهبا طی تجمعی، محاصرەی رژیم دمشق را محکوم کردند و گفتند نباید که کودکان از حق تحصیل محروم شوند. این تجمع از سوی شورای آموزش و فرادهی عفرین سازماندهی شده بود. تجمع‌کنندگان پلاکاردهاییی با این مضامین در دست داشتند: "روژاوا قلب و امید ماست"، "اردوغان ما را از تحصیل محروم کرد" و اینکه "محاصرەی شما اراده ما را نخواهد شکست".

در بیانیه خبری که به زبان کوردی و عربی از سوی دو دانش آموز خوانده شد آمده بود که اقدامات ضد انسانی رژیم سوریه و روسیه علیه غیرنظامیان و محاصره آنها در قرن ٢١ را محکوم می‌کنیم. سخنگویان دانش‌آموزان از رژیم دمشق خواستند به محاصرەی منطقه و جلوگیری از ورود نیازهای اولیه انسان‌ها از جمله مواد خوراکی و دارویی و سوخت پایان دهد تا کودکان بتوانند به مدارس تحصیلی بازگردند.