تجمع خبری در عاموده و کوبانی

سخنگویان نهادهای کوبانی و عاموده روز گذشته طی دو تجمع خبری بر مقاومت در برابر متجاوزین تأکید کردند و جامعه جهانی را به شکستن سکوت در برابر جنایات جنگی ترکیه فراخواندند.

روز گذشته (چهارشنبه ١٧ آگوست/ ٢۶ مردادماه) در رابطه با تعرضات ترکیه گروهی از اعضای شورای شهیدان عاموده یک تجمع خبری برگزار کردند. سعید پرسو که این بیانیه را قرائت می‌کرد گفت ترکیه هر روز با توپ و تانک و هواپیماهای بدون سرنشین مناطق ما را هدف حمله قرار می‌دهد و خسارات بزرگی ببار می‌آورد اما جامعه جهانی همچنان سکوت می‌کند.

او گفت گرچه جنایات جنگی ترکیه گسترده باشد و ما شهید می‌دهیم اما هیچکس نخواهد توانست اراده ما را بشکند و از بین ببرد. ما اراده‌مان را از مبارزانمان، گریلاهایمان و  شهیدانمان می‌گیریم.

در همین حال گروهی از نمایندگان نهادها و سازەهای وابسته به خودمدیریتی منطقه فرات نیز یک تجمع خبری در کوبانی برگزار کردند. خالد جراده از مسئولین خودمدیریتی منطقه فرات گفت ترکیه علاوه بر ویران کردن سوریه می‌خواهد که پروژە ملت دمکراتیك که همه اجتماعات سوریه را در آغوش می‌گیرد را نابود کند.

او گفت تجاوز زمینی و هوایی ترکیه به شمال شرق سوریه در پشتیبانی از تبه‌کاران داعش انجام شده و بسیاری را شهید و زخمی کرده است. خالد جراده از کودک دوازده ساله‌ای حرف زد که روز سه‌شنبه در کوبانی جانش را از دست داد.

او همچنین به چهار مبارز شهید طی حمله هوایی عصر ١۶ آگوست به عاموده اشاره کرد و ضـمن بیان آنکه هیچ گزینه‌ای به غیر از مقاومت ندارند، از کشورهای بین‌المللی دخیل در سوریه خواست سرانجام سکوت خود را بشکنند.